۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۳۳۸۳۷
آیت الله شفیعی:

اسراف دشمنی با خداوند است

آیت الله شفیعی با بیان اینکه میانه روی و اقتصاد مورد پسند خداوند متعال است، گفت: اسراف ناپسند و دشمنی با خدا است حال آنکه بسیاری از مصرفی ها در جامعه ما دور انداخته می شوند.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های خود که در بیت معظم له برگزار شد، در آغاز سخنان با اشاره به اینکه کتاب کافی در سه بخش اصول، فروع و روضه است، ابراز داشت: اصول، فروع و روضه به ترتیب دربرگیرنده اعتقادات، فقهیات و اخلاقیات است و این کتاب پس از قرآن کریم نخستین کتابی است که شیعه به آن عمل و روایاتش را حجت و معتبر می داند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری کتاب های کافی، من لایحضره الفقیه، تهذیب و استبصار را پس از قرآن مجید کتاب هایی تراز اول دانست و افزود: روایت های کتاب کافی بیشتر از کتب شش گانه اهل تسننی است که اهل سنت پس از قرآن به آنها عمل می کنند.

این عالم دینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امام صادق(ع) میانه روی و اقتصاد را مورد پسند خداوند متعال اعلام کرده اند، اظهار داشت: میانه روی تاریخ پایان ندارد؛ از این رو همه چی را با اخلاق اسلامی که به عدالت و میانه روی توصیه می کنند، بسنجیم تا میانه روی را بیاموزیم.

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه امام ششم اسراف را ناپسند و دشمنی با خدا بیان کرده است، خاطرنشان شد: آنچه که غیرمصرفی است، باید دور انداخته شود حال آنکه بسیاری از مصرفی ها دور انداخته می شوند از جمله اینکه در مصرف آب با توجه به کمبود آن زیاده روی می کنیم.

وی با انتقاد از اسراف کاری در برخی ادارات و بی اعتنایی به بیت المال گفت: رعایت میانه روی عامل پیشرفت اخلاقی جامعه خواهد بود./۹۴۵۶/پ202/ب1

ارسال نظرات