۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۳۳۸۵۹
آیت الله حیدری:

حوزه های علمیه باید به سمت کادرسازی کیفی حرکت کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری در جلسه اخلاق هفتگی مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) حمیدیه گفت: علما و حوزه های علمیه در حقیقت مدافع و حافظ مرزهای اعتقادی و دینی جامعه هستند.
آیت الله حیدری آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) حمیدیه امروز پنجشنبه 4 آبان با حضور و سخنرانی آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: حوزه های علمیه اردوگاه هایی برای تربیت نسل های مدافع عقیده هستند که باید به سمت اندیشه ورزی، تفکر، تفقه در متون دینی و کادرسازی کیفی حرکت کنند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: پیش از انقلاب اسلامی و در دوران پهلوی تعداد طلبه های واقعی و طالب علم در سطح شهرستان اهواز تنها نزدیک 30 نفر بودند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: اکنون به لطف خداوند متعال و برکت انقلاب اسلامی این عدد به بیش از 2 هزار نفر رسیده است و روز به روز هم به این شیفتگان حوزه های علمیه افزوده می شود.

آیت الله حیدری با اشاره به مدارس علمیه قبل از انقلاب در خوزستان، تصریح کرد: در پیش از انقلاب اسلامی در استان خوزستان، تنها شهرستان های اهواز، شوشتر، دزفول، آبادان و خرمشهر دارای حوزه علمیه بودند که هم اکنون در سطح استان شاهد حوزه های علمیه فراوانی هستیم.

وی در سخنانش گریزی به حوزه علمیه هویزه و اهمیت آن در طول تاریخ زد و ابراز داشت: شهرستان ولایت مدار هویزه در طول تاریخ و ادوار تاریخ روشن اسلام، حوزه علمیه بسیار بزرگ و وسیعی از لحاظ علمی داشت و طلاب و روحانیان فراوانی را تحویل جامعه اسلامی آن دوران داد.

گفتنی است در این جلسه، حجت الاسلام هاشمی امام جمعه حمیدیه و دیگر اساتید حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حمیدیه هم حضور داشتند.

لازم به ذکر است، مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) حمیدیه در سال 1362 تاسیس شد و هم اکنون در دهه چهارم فعالیت خود به سر می برد./9453/پ203/ب1

ارسال نظرات