۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۳۳۹۱۱
در مراسم اختتامیه چهارمین کنگره علوم انسانی اسلامی؛

برترین نظریه‌پردازان علوم انسانی اسلامی معرفی و تجلیل شدند

سومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به حجج اسلام والمسلمین حمید پارسانیا و عبدالحسین خسروپناه و دکتر حسن سبحانی رسید.
تحول علوم انسانی سبحانی-خسروپناه-پارسانیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با معرفی حجج اسلام والمسلمین حمید پارسانیا و عبدالحسین خسروپناه و دکتر حسن سبحانی به عنوان برترین نظریه‌پردازان این عرصه و تکریم از طاها عبدالرحمن متخصص فلسفه از کشور مراکش، در مدرسه امام کاظم(ع) قم به کار خود پایان داد.

براساس این گزارش، در سومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی پس از بررسی‌های چند مرحله‌ای و با مراجعه به آرای جمعی از اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی، سه تن از نظریه‌پردازان، شایسته تقدیر شناخته شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا که در رشته فلسفه علوم اجتماعی با ارائه دیدگاهی پیشرو و راهگشا درباره تأمین مناسبات اسلام و علوم اجتماعی مدل مشخصی را برای پیوند میان این دو ارائه کرده است، موفق شد به عنوان نخستین نظریه‌پرداز شایسته تقدیر در این مراسم معرفی شود.

دومین نظریه‌پرداز شایسته تقدیر دکتر حسن سبحانی از اساتید برجسته در رشته اقتصاد اسلامی بود که با تقویت و بسط گفتمان اقتصاد اسلامی در ایران و ارائه نقدهای قوی نسبت به اقتصاد لیبرال و پایه‌گذاری رشته اقتصاد اسلامی و پرورش شاگردان متعدد به پیشرفت اقتصاد اسلامی کمک شایانی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه به سبب ترویج گفتمان علوم انسانی اسلامی و تألیف آثار علمی مفید و ممتاز در زمینه فلسفه علوم انسانی اسلامی که در تقویت و تکمیل لایه‌های زیرین تفکر علوم انسانی اسلامی و تدوین آن برای جامعه علمی دیدگاه‌های برجسته‌ای را ارائه کرده است سومین نظریه‌پرداز شایسته تقدیر در این مراسم بود که معرفی شد.

این گزارش می‌افزاید که کمیته اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی همچنین در این مراسم با تقدیر از استاد طاها عبدالرحمن از کشور مراکش به سبب ارائه دیدگاه‌های ممتاز و تحول آفرین در معرفت زبان، لوح سپاس خود را به وی تقدیم کرد.

بخشی از این مراسم به قرائت بیانیه پایانی سومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی اختصاص داشت که براساس آن از تلاش‌های اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه که روز به روز سبب تقویت بنیان‌های علوم انسانی اسلامی و ارائه نظریات و نوآوری‌های قابل اعتنا در این عرصه شده‌اند، تقدیر شده است.

در متن این بیانیه که آن را دبیر کمیته اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی قرائت کرد، با اشاره به شمار قابل توجه نظریه‌پردازان و کار دشوار در زمینه انتخاب و معرفی برترین‌ها، از حجج اسلام حمید پارسانیا، عبدالحسین خسروپناه و دکتر حسن سبحانی به عنوان نظریه‌پردازان برتر علوم انسانی اسلامی نام برده شده است.

هرچند به اعتراف دبیر کمیته اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، این کمیته به انتخاب افرادی اهتمام دارد که فراتر از ارائه یک یا چند نظریه ممتاز صاحب تلاش‌های متنوعی هستند که به پیشرفت علوم انسانی اسلامی کمک می‌کند تا جامعه علمی بتواند با اتکای ظرفیت‌های آنان به راه خود پیش از گذشته ادامه دهد./920/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات