۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۳۳۹۲۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عالمان دینی مرزبانان اعتقادی جامعه اسلامی هستند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عالمان دینی مرزبانان اعتقادی جامعه هستند، گفت: علما چنین جایگاه رفیعی در جامعه اسلامی دارند؛ از این رو باید قدر و منزلت چنین جایگاه ارزشمندی را بدانیم.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در سومین روز درگذشت حجت الاسلام سید مرتضی سیدی، امام جمعه موقت نکا که در مسجد سعادت مهر آباد این شهرستان برگزار شد با تسلیت ایام اسارت آل الله و سالروز شهادت يتيمه ابا عبدالله، حضرت رقيه(س)، گفت: امروز هر چه داریم به برکت اهل بیت(ع) است که باید در جامعه زنده و پویا بماند.

وی با بیان این که با بیان این که اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف این چنین قدرتمند است به دلیل بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) است، افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از معارف دینی در جامعه است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که جامعه اسلامی امروز مورد هجمه های سنگینی از سوی دشمنان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های مقابله با این هجمه های دشمن، گسترش معارف دینی در جامعه است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود به نقش مهم و اثرگذار علما و روحانیت در جامعه اشاره کرد و با بیان این که علما همواره نقش هدایت گری مردم را در جامعه عهده دار بودند، تصریح کرد: نقش علما و روحانیت در هر مقطعی همواره پررنگ و اثرگذار بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما هیچ گاه در دفاع از حق و حقانیت سکوت نکرده اند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ می بینیم روحانیت همواره پیشگام در حرکت های انقلابی و ضد ظلم و استبداد بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که روحانیت در همه حرکت های انقلابی پیشگام بوده است، تصریح کرد: دفاع از دین و ارزش های اسلامی همواره مهم ترین دغدغه روحانیت بوده است.

امام جمعه نکا با بیان این که یکی از مهم ترین دغدغه های روحانیت در طول تاریخ حفظ و حراست از دین و ارزش های اسلامی بوده است، بیان داشت: روحانیت در این مسیر از خودگذشتگی و تلاش های بسیاری انجام داده که در جامعه ماندگار شده است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که همه حرکت های بزرگ در صد سال اخیر با حضور و پیشگامی روحانیت شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: از نهضت مشروطیت گرفته تا انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با نقش آفرینی و رهبری روحانیت همراه بوده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حضور در صحنه روحانیت تنها به پیروزی انقلاب ختم نشد، افزود: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نیز با حضور پررنگ خود ضمن تبلیغ به دفاع از حریم انقلاب اسلامی پرداخت و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور و نقش آفرینی روحانیت امروز نیز با قدرت ادامه دارد، تصریح کرد: روحانیت خود را موظف به دفاع از دین و انقلاب می داند و به همین دلیل در همه صحنه ها و عرصه های این انقلاب حضوری پررنگ داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور پررنگ روحانیت در صحنه های مختلف را موجب عصبانیت و ناراحتی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می داند با حضور و نقش آفرینی روحانیت هیچ گاه نمی تواند به نقش های شوم خود در نظام اسلامی دست پیدا کند.

امام جمعه نکا، روحانیت را سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: روحانیت با هوشیاری و بصیرت بالا هجمه های دشمن را شناسایی و با آگاهی دادن به جامعه مانع تحقق آن در جامعه اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های حجت الاسلام سیدی، امام جمعه موقت نکا اشاره کرد و گفت: این روحانی وارسته هم عالم، مبلغ، انقلابی و ذاکر اهل بیت(ع) بود.

وی با بیان این که حجت الاسلام سیدی فردی معتقد به انقلاب، ولايت فقيه و مدافع انقلاب و نظام جمهوري اسلامي بود، خاطرنشان کرد: این روحانی انقلاب و متعهد عمر خود را در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وی به حق شخصیتی مخلص بافضيلت بود، ادامه داد: حجت الاسلام سیدی یک روحانی اهل مطالعه بود و يکي از عادت هايش در شب هاي ماه رمضان این بود هيچ وقت نمي خوابيد و تا سحر بيدار بود و بخش اعظم هم مطالعه و قرآن مي خواند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فقدان چنين انسان هایی ضايعه ای بزرگ است، گفت: جامعه امروز با توجه به دشمنان و بدخواهان بسیاری که دارد نیازمند حضور پررنگ روحانیت و مبلغان دینی است.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه عالم در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: دو رکعت نماز یک عالم بر 70 رکعت غير عالم برتری دارد و پیامبر گرامی اسلام نیز در این خصوص می فرمایند فضل عالم بر عابد مانند شب چهارده در مقابل ستارگان است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که عالمان دینی مرزبانان اعتقادی جامعه هستند، تصریح کرد: علما چنین جایگاه رفیعی در جامعه اسلامی دارند که باید قدر و منزلت چنین جایگاه ارزشمندی را بدانیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در زمان فتنه عالم مي تواند با بصيرت و علمي که دارد از فتنه ها بيرون برود و ديگران را راهنمايي کند، خاطرنشان کرد: يک عالم که ايتام آل محمد را اداره کند، وجود چنين عالمي براي ابليس از وجود هزار عابد سخت تر است چون عابد تنها خودش را نجات ميدهد اما عالم ديگران را هم نجات مي دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با مقایسه عالم با مجاهد گفت: مجاهد در مقابل بدن هاي ما دفاع مي کند اما عالم از دين دفاع مي کند و این دلیل برتری عالم بر مجاهد است./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات