۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۳۳۹۳۸
مسؤول دفتر موقوفات حوزه علمیه خراسان:

سنت حسنه وقف سبب تقویت مکتب اهل بیت می شود

مسؤول دفتر موقوفات حوزه علمیه خراسان گفت: یقین بدانید که خدمت واقفان ابتدایش تقویت مکتب اهل بیت بوده و انتهایش نیز خشنودی اهل بیت(ع) است.
وقف مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ابوالفضل کاظمی، مسؤول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان صبح امروز در مراسم نکوداشت واقف خیراندیش، مرحوم شفیعی که در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، وقف و امور خیریه را مصداق دعوت مردم به دین خدا دانست و گفت: یقین بدانید که خدمت واقفین ابتدایش تقویت مکتب اهل بیت است و انتهایش نیز خشنودی اهل بیت(ع).

مسؤول دفتر موقوفات حوزه علمیه خراسان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «تمام عمر خود را در کار خیر صرف کنید»، خاطرنشان کرد: مرحوم شفیعی از جمله خیرانی بودند که با تأسیس مدرسه ای به نام فرزند شهیدش، خدمت با مکتب اهلبیت(ع) با تبلیغ طلاب را هدف خود از این کار خیر می دانست.

وی افزود: امام صادق(ع) به فردی که برای تبلیغ به آفریقا رفته بود و نگران بود که در آن دیار از دنیا برود و کسی بر بالینش حاضر نباشد، وعده دادند که وقتی برای تبلیغ دین خدا و مکتب اهلبیت(ع) به منطقه ای از دنیا سفر کرده، اگر از دنیا برود خداوند او را مورد آمرزش قرار خواهد داد.

حجت الاسلام کاظمی یادآور شد: یکی از ویژگی های کار خیر این است که وقتی انسان در مسیر آن گام می گذارد، نامش ماندگار خواهد شد. مرحوم شفیعی در طول عمر با برکت خود علاوه بر انجام سنت وقف، خدمات زیادی برای مدرسه سازی در کشور انجام دادند و ضمنا ده ها مقاله پژوهشی، سیر مطالعاتی در زمینه های مختلف و یادداشت های فراوانی در راستای همفکری و کمک به مؤسسات مختلف و دانشجویان داشتند.

سخنران دیگر این مراسم، حجت الاسلام نوایی، معاون فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان بود که طی سخنانی با اشاره به سنت حسنه وقف به عنوان یکی از راه های استفاده صحیح از نعمت ثروت، اظهار کرد: برخی به اشتباه تصور می کنند اسلام نسبت به ثروت روی خوشی نشان نداده و از همین رو نباید درباره آن صحبت بشود اما این سخن بیهوده باعث می شود حرکت اقتصادی در جامعه اسلامی متوقف شده و مسلمانان نیازمند دشمنانشان باشند./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات