۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۳۳۹۴۱
با حضور آیت الله سبحانی؛

همایش طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

همایش طلاب و روحانیان استان آذربایجان‌شرقی با حضور حضرت آیت الله سبحانی و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در همایش طلاب و روحانیان استان که با حضور حضرت آیت الله سبحانی در صحن مسجد جامع و حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حضور مراجع تقلید در مناطق مختلف کشور موجی از شور و معنویت را به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان این‌که حضرت آیت الله سبحانی افتخاری برای خطه آذربایجان و منشأ خیر و برکات فراوان برای جهان تشیع هستند، خاطرنشان کرد: حضور این عالم وارسته در زادگاه خود را ارج می نهمیم و از معظم له درخواست می کنیم در ایام تعطیلات حوزه بار دیگر به تبریز سفر کنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که رهنمودهای مراجع تقلید لازمه تعالی حوزه علمیه آذربایجان و تبریز است، گفت: از حضرت آیت الله سبحانی درخواست داریم در ایام تابستان برای نشاط بخشی به حوزه علمیه آذربایجان، حداقل یک ماه در استان حضور داشته و با نکته نظرات و دیدگاه ارزشمند خود حوزه را به جایگاه حقیقی خود رهنمون سازند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تقویت، پشتیبانی و تشویق مدرسان حوزه علمیه آذربایجان را مورد تأکید قرار داد و گفت: حوزه علمیه تبریز و آذربایجان با تاریخ درخشان خود فاصله گرفته است و انتشار داریم آن شکوه تاریخی بار دیگر احیا شود.

وی خواستار فراهم کردن مقدمات لازم برای راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ویژه برای پاسخگویی به شبهات دیتی در منطقه آذربایجان شد و گفت: از حضرت آیت الله سبحانی درخواست می‌کنیم موسسه کلام با حوزه علمیه آذربایجان در جهت رفع شبهات دینی اقشار مختلف مردم؛ تعامل نزدیک داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که زیرساخت های لازم برای رونق بخشیدن به حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۲۳۸ طلبه برادر  در ۲۰ مدرسه علمیه استان تحصیل می کنند که ۶ مدرسه در تبریز و بقیه در شهرستان های استان فعال هستند.

وی با بیان این‌که هزار و ۷۹۴ طلبه در سطح یک، ۳۶۸ طلبه در سطح ۲ و ۷۶ فاضل حوزوی در سطح سه مشغول به تحصیل هستند، گفت: هزار و ۹۵۶ طلبه خواهر نیز در استان مشغول تحصیل هستند که سه مدرسه علمیه خواهران در تبریز فعالیت می کند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات