۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۹۴۲
سردار جلالی:

امروز در شرایط حساسی قرار داریم/ اتحاد بهترین پاسخ به دشمن است

رییس سازمان پدافندغیرعامل گفت: دشمن می خواهد فشار را از درون تنظیم کند، باید انسجام داخلی وجود داشته باشد و اتحاد بهترین پاسخ به دشمن است.
دیدار فرمانده سازمان پدافند غیر عامل با علما و مراجع سردار جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافندغیرعامل امروز در دیدار مراجع تقلید و علما با اشاره به با بیان این که 8 آبان سال 82 سازمان پدافند غیرعامل به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، گفت: روندی که برای توسعه و بازسازی کشور بعد از جنگ در قالب برنامه های توسعه وجود داشت ملاخظات دفاعی کمتری مورد توجه بود و روند توسعه شکننده ای را برای کشور ایجاد می کرد از این رو رهبری دستور به تشکیل این سازمان دادند.

وی افزود: هنوز آثار شکنندگی به دلیل سرعت توسعه در برخی از زیر ساخت ها وجود دارد، در سال 82 رهبر انقلاب فرمودند که پدافند غیرعامل بین دولت و ستاد کل چارچوبی در قالب کمیته دائمی شکل دهد تا بتواند مباحث مربوط به گنجاندن مسائل دفاعی در برنامه توسعه کشور پیگیری شود.

سردار جلالی با بیان این که سازمان پدافند غیرعامل سازمانی بین بخشی دفاعی و دولتی است، اظهار داشت: این سازمان تلاش می کنند که تهدیدات متوجه کشور را بررسی کند و آسیب پذیری ها را مورد بررسی قرار دهد و بعد از تحلیل راه حل های از جنس غیر نظامی برای اداره کشور پیشهاد شود.

وی ادامه داد: چندمنظوره سازی فضاها و پیش بینی فضاهای خاص برای شرایطی ویژه و استحکام بیشتر دستگاه ها از جمله فعالیت های سازمان است، تکنولوژی ها و فناوری ها زیاد شده و ترکیبی از تهدید و فرصت را در خود دارد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که ضمن این که فناوری ها فرصت است اما خوش بینی مطلق نسبت به آن ها کشور را تهدید می کند، ابراز داشت: فناوری سایبری و شبکه های اجتماعی در کنار فرصت ها و سرویس ها، آسیب هایی نیز تولید می کند.

وی عنوان کرد: در کشور دو نگاه کلی نسبت به فناوری وجود دارد، یک نگاه این است که همه چیز را تهدیدمحور نگاه می کنند و نگاه سلبی دارند، نگاه دیگر این است که این فناوری ها هیچ آسیبی ندارد که هر دو نگاه آسیب می زند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: خوشبینی مطلق کشور را در آسیب های متعدد و کنترل اجانب قرار می دهد، همچنین نگاه تهدید محور به مسأله نیز سبب رکود و عقب ماندگی کشور می شود، لازم است که نگاه هوشمندانه ای وجود داشته باشد تا کارکردهای مثبت مورد استفاده باشد و جلوی آسیب ها گرفته شود.

وی اضافه کرد: بخش علمی و دانشی فناوری پدافند را مجبور به حضور علمی در زمینه های گوناگون می کند، همچنین چالش های حاکمیتی و فقهی و دینی بر آن مترتب است، حضرت امام در تفسیر آیه نفی سبیل می فرماید اگر بیم تسلط بیگانگان برود بر همگان واجب است اقدامات سلبیه انجام دهند، امروز تسلط بیگانگان از جنس فناورانه و تکنولوژی است.

رییس سازمان پدافندغیرعامل با بیان این که در ذات تکنولوژی لایه های تصرف و کنترل گنجانده شده است، گفت: در مدل حکومت و کار کردن نیز این لایه ها می تواند مد نظر قرار گیرد، سازمان پدافند تلاش می کند که با همکاری دولت و دستگاه ها برای شناخت تهدید، تشخیص آسیب و ارائه راه حل ها اقدام کند.

وی افزود: امروز در شرایط پیچیده ای قرار داریم، رییس جمهور جدید آمریکا ترکیبی از راهبردهای اوباما و خود را به عنوان راهبرد جدید مطرح کرده است، از سویی تلاش می کند که راهبردهای اوباما یعنی راهبردهای نرم مانند نفوذ، برخورد از داخل و دوقطبی سازی و مردم را در برابر امنیت  و اقتصاد قرار دادن را دنبال کند.

سردار جلالی با بیان این که امروز در شرایط حساسی قرار داریم و از کشور باید یک حرف منسجم بیرون آید، ابراز داشت: آمریکایی ها گفته اند که سپاه را تحریم می کنند، تحریم سپاه به عنوان نماد امنیت کشور برای این است که مشکلات مربوط به تحریم را ایجاد کنند و مردم را در برابر سپاه قرار دهند.

وی عنوان کرد: دشمن می خواهد فشار را از درون تنظیم کند، باید انسجام داخلی وجود داشته باشد و اتحاد بهترین پاسخ به دشمن است؛ رهبر انقلاب تأکید داشتند که تهدیدهای مربوط به عرصه هر کدام از وزرا گوشزد شود./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات