۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۳۳۹۴۸
معاون وزیر اطلاعات:

پژوهشکده های دینی غربی به سرویس های جاسوسی متصل هستند

معاون وزیر اطلاعات گفت: پژوهشکده هایی که در غرب در حال حاضر در عرصه دین کار می کنند به نوعی به سرویس های جاسوسی متصل هستند.
مبلغان و شبهات عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، پور فلاح، معاون وزیر اطلاعات در همایش «مبلغان و شبهات عاشورایی» که امروز چهارم آبان در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد،گفت: امروز آن چیزی که به صورت قطعی وجود دارد این موضوع است که دین تأثیرگذار در عرصه های مختلف است و به همین دلیل دشمن این کانون تأثیرگذاری را مورد هجمه قرار داده است.

وی درباره دلایل دشمنی با دین اظهارکرد: آنان احساس می کنند آنچه که در سرنوشت جهان اثر می گذارد حوزه دین است و به همین دلیل اگر بخواهند کاری انجام دهند از حربه دین بر ضد دین استفاده می کنند.

پور فلاح با اشاره به این مطلب که دشمن برای رسیدن به این هدف برنامه منظم و هدفمند دارد و در واقع یک پازل قابل مشاهده است، تصریح کرد: اکثر پژوهشکده هایی که در غرب در حال حاضر در عرصه دین کار می کنند به نوعی به سرویس های جاسوسی متصل هستند.

وی ادامه داد: اگر مقابله با این جریانات در حوزه تکفیری و افراطی گری شیعی هدفمند نباشد در واقع بازی کردن در زمین طرف مقابل است چرا که همگرایی گروه های تکفیری و وهابیت به نفع شیعه نیست.

معاون وزیر اطلاعات با بیان اینکه در درون عربستان طیف های مختلفی وجود دارد، اظهارکرد: در درون عربستان رویکرد تکفیری تبلیغی و در خارج از آن تکفیری جهادی دنبال می شود.

وی با اشاره به این مطلب که در عربستان حاکمیت دینی و پرده داری در اختیار آل شیخ است و حاکمیت سعودی، حاکمیت کشوری است، تصریح کرد: در عین حال همه اینها زاییده تفکر اصحاب سلف و ابن تیمیه است.

 معاون وزیر اطلاعات با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری دین گفت: وقتی که دین غرب را به چالش کشید بنابراین عربستان هم پشت سرغربیان برای نابودسازی دین قرار گرفتند.

وی درادامه ضمن توصیه به مبلغان درباره تبلیغ گفت: شما باید در زمان تبلیغ مراقب وحدت های بین جریان اهل سنت و تکفیری و جهادی باشید و به همین دلیل بهتر است در این زمینه غیر مستقیم کار شود تا باورهای فرد فرو نریزد و حمله به صورت مستقیم صورت نگیرد./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات