۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۳۳۹۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خودسازی و جامعه سازی رسالت اصلی طلاب و روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هدف اصلی طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیان قبل از هر چیز خودسازی و جامعه سازی است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه الزهرا (س) بجنورد، اظهار داشت: طلاب حوزه‌های علمیه از بابت این‌که در محیطی که منور به نور قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، مشغول کسب علم هستند، باید خداوند متعال را شاکر باشند و سجده شکر به‌جای آورند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه استان خراسان شمالی اضافه کرد: یکی از پاک‌ترین و مقدس‌ترین شغل‌ها، طلبگی است؛ ازاین‌رو باید طلاب قدر این فرصت خدادادی را بدانند.

وی افزود: هدایت جامعه دینی به سمت تعالی و کمال از هدف‌های بسیار مقدس حوزه‌های علمیه و طلاب است که این خود باقیات‌الصالحاتی برای حوزویان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هدف اصلی طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیان قبل از هر چیز خودسازی و جامعه سازی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید قبل از ورود به حوزه‌های علمیه از مال دنیا دل بکنند و این راه بسیار سختی است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: باید همه نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده ‌ را به‌عنوان فرصتی برای کمال قلمداد کنیم و از نعمت‌ها، فرصت‌ها را بسازیم نه اینکه آن فرصت‌های خدادادی را به تهدید تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه افزود: برخی از نعماتی که خداوند به آن‌ها داده در راه خلاف شرع استفاده می‌کنند که این خود مصداق کفر نعمت و تبدیل فرصت‌ها به تهدید است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خاتمه اظهار کرد: پول حلال باید سکوی پرواز انسان به سمت تعالی باشد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات