۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۳۳۹۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

۴۰ روحانی مبلغ به گردهمایی اربعین حسینی اعزام می شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۴۰ روحانی مبلغ برای شرکت در گردهمایی اربعین حسینی به کشور عراق اعزام می شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز در جمع مبلغان دینی استان مرکزی که در اراک، گفت: استان مرکزی با ۲۰ موکب و ۴۰ روحانی مبلغ در گردهمایی اربعین حسینی شرکت خواهد کرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این نکته که اصل جایگاه تبلیغ در جمعیت اعزامی اربعین یا به تعبیری زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام  والا است، تشریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی وظیفه دارد حداکثر توان خود را به کار گرفته و بر اساس آن چه که سامانه واقعی بوده و مسیر قانونی حرکت به سمت زیارت اربعین حسینی است تکلیف خود را در مباحث فرهنگی تبلیغی انجام دهد.

حجت الاسلام قربان پور ادامه داد: جلسات متعددی همراه با کمیته عتبات، فرهنگی و دبیر ستاد استان برگزار شد و طبق جمع‌بندی انجام شده استان مرکزی در موکب های ۲۰ گانه خود در عراق ۴۰ روحانی مبلغ خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: برای هر موکب در عراق، حداقل سه روحانی مبلغ خواهیم داشت که تعدادی از روحانیان غیر از اصل موکب هایی که در عراق وجود دارد ممکن است با یکدیگر اشتراک و مراوده داشته، یعنی محل کار، خدمات و پذیرایی خود را به یکدیگر نزدیک گردانند.

حجت الاسلام قربان پور با بیان این نکته که تا کنون ۴۰ نفر روحانی مبلغ آماده برنامه تبلیغ و اعزام به عراق هستند تا به عزاداران و سوگواران حسینی خدمات فرهنگی و دینی را ارائه دهند، گفت: اگر تعداد موکب ها در روزهای آینده افزایش پیدا کند، آمادگی اعزام روحانی مبلغ برای آن ها نیز وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این نکته که تعداد زائران روحانی زیاد است، تاکید کرد: ۴۰ نفر به عنوان روحانی مبلغ در موکب ها حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام قربان پور به نقش حضور روحانیان در گردهمایی عظیم حسینی پرداخت و بیان کرد: روحانیان به دو شکل روشن می توانند نقش فرهنگی تبلیغی خود را اجرا کنند، در ابتدا روحانیانی که ممکن است مبلغ موکبی نباشند با لباس روحانیت و حضور خود در طول مسیر می‌توانند انواع پرسش ها را پاسخ داده و مردم عادی را همراهی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: قدم دوم این است که افرادی شبانه روز در موکب های محل استقرار استان حضور داشته، اقامه نماز جماعت کنند به پرسش ها پاسخ داده و سبب روحیه تعامل ایجاد شوند، اقلام فرهنگی توزیع کرده و با کتابچه و سیستم های صوتی ای که در اختیارشان است مبانی فرهنگی را تبیین نمایند، به اصول کار و زیارت اربعین پرداخته و به حواشی توجه نکنند اگر بعضی جاها به مسائلی دامن زده شد و همچنین با اشاره به این نکته که آن مسائل اولویت جهان اسلام نیست و ضرورتی برای مطرح کردنشان وجود ندارد از پیشروی پرهیز کنند و مسیر اصلی را نشانه بگیرند.

حجت الاسلام قربان پور تاکید کرد: مهم ترین اصل در گردهمایی با شکوه حسینی اتحاد، هماهنگی و ولایت مداری است./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات