۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۳۳۹۶۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

خادمان اربعین قدردان فرصت خدمت به زائران حسینی باشند

حجت الاسلام شکریان فرصت خدمت به زائران حسینی را یک نعمت بزرگ الهی بیان کرد و گفت: خادمان زائران اربعین حسینی باید قدردان و شکرگزار این فرصت خدمت باشند زیرا دو نعمت زیارت سیدالشهدا(ع) و هم خدمت به زائران نصیب آن ها شده است.
اعزام خادمان اربعین از بابل به کربلا اعزام خادمان اربعین از بابل به کربلا اعزام خادمان اربعین از بابل به کربلا اعزام خادمان اربعین از بابل به کربلا اعزام خادمان اربعین از بابل به کربلا اعزام خادمان اربعین از بابل به کربلا اعزام خادمان اربعین از بابل به کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران شامگاه امروز در مراسم بدرقه کاروان بزرگ خادمان اربعین ستاد راهیان کربلای مازندران در امام زاده قاسم(ع) این شهر، گفت: مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق، یک پدیده بی نظیر تاریخی است که موجب وحدت و همدلی میان عاشقان و رهروان راه سیدالشهدا(ع) شده است.

وی افزود: مراسم جهانی پیاده روی اربعین حسینی برای بیعت با مکتب حسینی در مسیر حمایت از دین خدا است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران فرصت خدمت به زائران حسینی را یک نعمت بزرگ الهی بیان کرد و اظهار داشت: خادمان زائران اربعین حسینی باید قدردان و شکرگزار این فرصت خدمت باشند زیرا دو نعمت زیارت سیدالشهدا(ع) و هم خدمت به زائران نصیب آن ها شده است.

وی مردم مازندران را مردمی با ایمان و اعتقاد ریشه دار دینی دانست و تصریح کرد: منطقه مازندران به عنوان دیار علویان و یکی از کانون های مهم دوست داران به اهل بیت(ع) محسوب می شود که عشق به اهل بیت پیامبر(ع) در عمق جان و دل آن ها ریشه دوانده است.

حجت الاسلام شکریان با تاکید بر رعایت آداب سفر و راه ندادن خستگی در مسیر خدمت به زائران حسینی، تاکید کرد: یکی از بی نظیرترین خدمت های انسانی و سبقت گرفتن از یکدیگر برای خدمت به همنوع در اربعین جلوه گر می شود که این رویداد در دنیای ظلمانی کنونی یک رویداد اعجاب آور است.

وی افزود: دشمنان اسلام از هر فرصتی برای خدشه دار کردن چهره اسلام در سطح جهانی استفاده می کنند، در مقابل ایثار و فداکاری و خدمت رسانی عاشقانه انسانی در ایام اربعین سکوت می کنند و حاضر به انتشار اخبار این موضوع نیستند.

شکری

اجتماع اربعین پیام رسان قیام عاشورا است

استاد حوزه و دانشگاه هیهات منا الذله را شعار بزرگ سیدالشهدا(ع) برای تعمیم در سطح جهان بیان کرد و گفت: اربعین حسینی بهترین فرصت برای زنده نگه داشتن نهضت عظیم امام حسین(ع) است و باید در این مسیر فرهنگ آزادگی و مقابله با ظلم و استکبار طاغوتی تبیین شود.

وی ادامه داد: اجتماع عظیم اربعین حسینی نشانه دریافت پیام ماندگار عاشورای حسینی در گسترده جهانی است که دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر کفر و استکبار را در میان امت های جهان جهان طنین انداز می کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امت اسلام در پیاده روی اربعین حسینی وحدت و همدلی خود را نشان می دهند، گفت: حضور میلیونی عاشقان سیدالشهدا(ع) در پیاده روی اربعین حسینی در تکامل نهضت عظیم حسینی است.

وی اربعین حسینی را در راستای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) بیان و خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی در راستای آمادگی برای زمینه سازی ظهور امام زمان(ع) و یاری آن حضرت از سوی مردم منتظر است و باید در راس تمام دعاها به ویژه در این ایام نزدیک شدن فرج باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی در عصر غیبت امام عصر(ع) الگو و نقشه راهی برای ترسیم مسیری برای زمینه سازی ظهور است.

زائران اربعین به قوانین کشور عراق احترام بگذارند

حجت الاسلام شکریان با توصیه به زائران در ایام اربعین و محدود بودن امکانات در عراق، تصریح کرد: در کنار رعایت آداب معمولی سفر، زائران در ایان اربعین باید گذشت، صبر و تواضع داشته باشند و در سختی های سفر به یاد مصائب و سختی های کاروان اسرای کربلا باشند.

وی احترام به قوانین کشور عراق را از سوی زائران مورد تاکید قرار داد و گفت: براساس فتوای مراجع عظام تقلید به ویژه تاکید مقام معظم رهبری در هر شرایطی باید قوانین کشور عراق رعایت شود و با احترام و قدرشناسی با خادمان زائران در موکب های برپا شده در مسیر پیاده روی و شهر کربلا برخورد گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بر احترام به قوانین کشور عراق از سوی زائران تاکید کرد و اظهار داشت: خادمان و زائران باید با صبر و متانت در مقابل سختی های سفر برخورد کنند و در هر حالت به قوانین و رسوم مردم عراق احترام بگذارند.

وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران، افزود: خادمان موکب فاطمه الزهرا(س) و ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران جمعی از خادمان دلسوز و عاشق اهل بیت(ع) هستند که به صورت جهادی با پذیرش همه سختی ها در این مسیر، لباس خدمت به زائران حسینی را بر تن کردند.

حجت الاسلام شکریان با تاکید بر بوم حمایت و کمک های مردمی برای باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین، گفت: کسانی که به هر دلیل فرصت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را پیدا نکردند، با تامین بخشی از هزینه های سفر اربعین و حمایت از موکب ها، خود را شریک در این مراسم بزرگ نمایند و در ثواب زائران شریک باشند.

۳۵۰ خادم به زائران اربعین در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران خدمت می کنند

محمدحسین طبرستانی، دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا نیز در این مراسم این اعزام را سومین مرحله اعزام خادمان این ستاد بیان کرد و اظهار داشت: امروز 260 نفر از خادمان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اعزام شدند که 42 نفر از آن ها را بانوان خادم تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: چهارمین مرحله اعزام خادمان اربعین شامل تیم پزشکی این ستاد در درمانگاه صلواتی امام سجاد(ع) در شهر کربلای معلا شامل پرشکان و پرستاران خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران با بیان این مطلب که این ستاد اقدام به احداث موکب و محل استقرار و اسکان برای زائران در شهر کربلا نموده است، تصریح کرد: زیر ساخت های لازم برای خدمت به زائران در محل موکب فاطمه الزهرا(س) در شهر کربلا توسط تیم معاونت عملیات این ستاد انجام شده است و از هشتم تا 19 آبان پذیرش و اسکان زائران اربعین در این موکب صورت می گیرد.

وی افزود: نذورات مردمی با 18 دستگاه ماشین شامل 2 تریلی، 7کامیون، 6 وانت نیسان و 3 کامیونت به کربلای معلا ارسال شده است.

طبرستانی با تقدیر از حمایت های مسؤولان شهرستان به ویژه امام جمعه بابل و مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران و نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با استقرار و آغاز به کار آشپزخانه در محل موکب اربعین حسینی برای 7 هزار نفر از زائران در هر وعده پخت غذا صورت می گیرد.

وی از ساخت 30 چشمه سرویس بهداشتی و حمام سیار توسط تیم خدمات فنی این ستاد در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: با استقرار تجهیزات خریداری شده به همراه خادمان خدمات فنی در محل موکب در شهر کربلا از جمله سرویس های بهداشتی و کانکس های سیار، خدمت به زائران از رشد کیفی مناسب تری نسبت به سال گذشته برخوردار می شود.

مسؤول ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران مهمترین مشکلات حال حاضر ستاد را مشکلات مالی بیان کرد و گفت: خوشبختانه شاهد افزایش نذورات غیر نقدی برای زائران با رشد 200 درصدی نسبت به سال گذشته بودیم اما به لحاظ نقدی برای خرید تجهیزات و ارسال آن به عراق، تعهدات مالی سنگینی به این ستاد وارد شده است.

وی ادامه داد: خیران با کمک هایی مالی خود به ستاد اربعین راهیان کربلا، موجب افزایش دایره خدمات در حوزه کیفی و کمی به زائران سیدالشهدا(ع) خواهند شد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات