۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۳۳۹۷۳
امام جمعه اندیمشک:

زنده نگه داشتن یاد شهدا به معنویت و اخلاق جامعه کمک می کند

امام جمعه اندیمشک در مراسم نخستین سالگرد مدافع حرم حجت الاسلام کیهانی، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مراسمات گرامیداشت شهدا در بالابردن اخلاق و معنویت جامعه کمک فراوانی می کند.
اندیمشک اندیمشک اندیمشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم نخستین سالگرد شهید مدافع حرم  حجت الاسلام کربلایی محمد کیهانی امروز پنجشنبه 4 آبان با حضور مسؤولان، روحانیان، ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و دیگر اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم که در مصلای نماز جمعه اندیمشک برگزار شد، امام جمعه این شهرستان شهید پرور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: انسان زمانی به یاد خدا می افتد که پدر و مادر شهید کیهانی و تمامی شهدا که در نهایت کمال دینی وصل شدند، را مشاهده می کند.

رییس پیشین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز افزود: این کمال همان شهادت است و نخست باید از این پدر و مادر این شهید تشکر کرد؛ چون این عزیزان سرمایه های کشور ما هستند.

حجت الاسلام حسینی نوری خطاب به تمامی والدین شهدای والامقام گفت: بنده از همه پدران و مادران این شهدا تشکر می کنم؛ زیراکه اگر این لقمه حلال نبود به طور قطع این چنین نمی شد که فرزندان برومندی تحویل جامعه و اسلام داده شود.

وی افزود: درود خدا بر پدران و مادران شهدایی که چنین فرزندانی را به این جامعه تحویل دادند و خداوند متعال به این سرمایه های گرانبها یعنی پدران و مادران شهدا، عزت و سلامتی بدهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک تصریح کرد: یاد شهید بزرگوار حجت الاسلام محمد کیهانی را گرامی می داریم وی یکی از شهدای شاخص اهل بیت (ع) هست؛ یاد همه شهدای مدافع حرم و شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی می داریم؛ تکلیفی که پدر و برادر شهید کیهانی بر عهده بنده گذاشتند که از حضور شما بزرگواران در این مراسم یادبود و بزرگداشت اولین ساگرد شهید شرکت کردید، تقدیر و تشکر کنم.  

حجت الاسلام حسینی نوری افزود: از همسنگران این شهید عزیز و ادامه دهندگان این راه شهید عزیز که در این مراسم حضور یافتند باید تشکر کرد.

وی همچنین با قدردانی از ستاد بزرگداشت شهدای اندیمشک، ابراز داشت: از ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان اندیمشک و نیز مسؤولان بزرگوار که تشریف آوردند هم باید قدردانی کنیم؛ زیراکه ستادهای بزرگداشت شهدا در سراسر کشورمان و نیز مسؤولانی که در این مراسمات کمک می کنند؛ به طور قطع در بالابردن اخلاق و معنویت جامعه دخیل هستند.

امام جمعه اندیمشک در پایان گفت: از برادر و خانواده این شهید که زحمت کشیدند این مراسم برگزار شود تشکر می کنیم؛ زیرا که این مجالس نفعی به حال شهید ندارد؛ سود این مجالس به حال ما انسان هایی که به هزار جا تعلق گرفتیم یعنی به این دنیای پوج تعلق گرفته ایم؛ امیدواریم که خداوند به ما توفیق بدهد که راه شهدا را ادامه بدهیم؛ زیراکه راه شهدا همان راه حجاب و عفاف در جامعه است.

همچنین در این مراسم، کربلایی مهدی ترکاشوند به مداحی اهل بیت علیهم السلام و جایگاه والای شهدای مدافع حرم پرداخت.

لازم به ذکر است، شهید مدافع حرم حجت الاسلام کیهانی در سال 94 به منظور شرکت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و همچنین دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه شتافت و پس از 6 دوره حضور در سوریه در تاریخ نهم آبان ماه سال 95 در منطقه سه هزار واقع در غرب حلب به دست تک‌تیرانداز ملعون داعش از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل گشت.

گفتنی است، پیکر مطهر شهید حجت الاسلام محمد کیهانی در گلزار شهدای اندیمشک و در کنار شهدای گلگون کفن این دیار آرام گرفته است./9453/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات