۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۵۳۴۰۰۷
استاد حوزه علمیه:

یاد مرگ زنگار از وجود انسان می زداید

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت یاد مرگ در زندگی انسان گفت: دل انسان ها بر اثر گناه و غبارهای دنیا زنگار می بندد که بر اساس روایات یادمرگ و قرائت قرآن کریم این زنگارها را برطرف می کند.
مراسم بزرگداشت آیت الله راستی کاشانی از سوی مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام متقی کرمانشاهی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله حسین راستی کاشانی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی های نور الهی گفت: نور روشنایی دارد و روشنگر است و دیگران می توانند از آن استفاده کنند.

وی مصداق اتم نور را خداوند متعال دانست و افزود: یاد مرگ برای انسان امری ضروری به شمار می رود، دل انسان ها بر اثر گناه و غبارهای دنیا زنگار می بندد که بر اساس روایات یاد مرگ و قرائت قرآن کریم این زنگارها را برطرف می کند.

حجت الاسلام متقی کرمانشاهی با بیان این که یاد مرگ دل انسان را جلا می دهد، اظهار داشت: انسان اهل دل از مرگ تنفر ندارد چون برای خود توشه فراهم کرده و وارد حیات ابدی می شود، مرگ از بین رفتن انسان به شمار نمی رود.

وی ادامه داد: کسی که آخرت خود را آباد کرده از مرگ ترسی ندارد بلکه به حیات ابدی خود فکر کرده و برای آن توشه فراهم می کند، انسان باید خود را آماده سفر قیامت کند و این آمادگی با توشه جمع کردن از دنیا صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که علم حقیقی با کثرت تعلم و درس خواندن حاصل نمی شود، ابراز داشت: علم الهی و حقیقی عشقی است که خداوند متعال در دل انسان قرار می دهد، اگر علم انسان با عشق اهل بیت(ع) باشد ارزش دارد.

وی مرحوم آیت الله راستی کاشانی را شخصیتی عاشق اهل بیت(ع) توصیف و عنوان کرد: ذره ای حب دنیا در این شخصیت برجسته وجود نداشت، وقتی حضرت امام در نجف حضور داشتند شهید مدنی و آیت الله راستی کاشانی از همراهان ایشان بودند و امام را از غربت در آوردند.

حجت الاسلام متقی کرمانشاهی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله راستی کاشانی با وجود این که استاد برجسته ای بود و شاگردان بسیاری داست اما به همراه شاگردان خود در درس امام راحل شرکت کردند و همراه ایشان بودند.

وی با اشاره به روایاتی درباره جایگاه عالمان دینی اضافه کرد: وقتی عالمی از دنیا می رود ثلمه ای وارد می شود که نمی توان جای آن را پر کرد، مرحوم آیت الله راستی کاشانی سال ها به نظام و انقلاب خدمت کرد و مسؤولت های بسیاری را بر عهده داشت./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات