۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۳۴۰۱۵
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

تکبرشکنی از ویژگی های مجالس اهل بیت است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فواید مجالس اهل بیت(ع) گفت: یکی از بزرگ ترین فواید مجالس اهل بیت(ع) تکبر شکنی و ایجاد تواضع و اخلاص در روحیه افراد است.
حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد مهدیه شهر همدان بیان داشت: سبقت در کار خیر، دعا محور بودن و دوری از تکبر سه خصلت مومنان به شمار می رود.

وی ادامه داد: یکی از کار هایی که شیطان انجام می دهد این است که مومنان را در انجام کار خیر باز می دارد و در قلب انسان ها وسوسه می اندازد که برای کار خیر زمان دارند.

این واعظ برجسته با اشاره به ضرر های مساله تسویف ابراز داشت: اکثر افرادی که به جهنم وارد می شود به واسطه تاخیر انداختن در انجام واجبات است که درگیر آتش قهر الهی شده اند.

وی در ادامه افزود: مومنان برای انجام کار خیر نه بهانه ای می آورند و نه آن کار را به تاخیر می اندازند، برای مثال زیارت اربعین که اسباب آن فراهم شده و مومنانی که شرایط آن را دارند در این کار از هم باید سبقت بگیرند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به ویژگی دعا محوری خانواده اسلامی بیان داشت: مومنان هیچگاه کسی را نفرین نمی کنند، مبادا فضای خانواده اسلامی از دعا محوری به سوی نفرین هدایت شود.

وی در ادامه افزود: دعای پدر و مادر در حق اولاد ارزش فراوانی دارد و سبب اصلی موفقیت فرزندان می شود، اگر پدر و مادری فرزندان خود را نفرین کنند در دنیا و آخرت خیر نمی بینند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: والدین باید به فرزندان خود اخلاص و تواضع را آموزش دهند، متاسفانه درجامعه امروزی با فرزند پروری والدین به فرزندان خود تکبر آموزش می دهند.

وی در پایان با اشاره به فواید مجالس اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ ترین فواید مجالس اهل بیت(ع) تکبر شکنی و ایجاد تواضع و اخلاص در روحیه افراد است./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات