۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۳۴۰۳۱
سردار جلالی ترسیم کرد؛

رویکرد جدید دشمن در برابر ملت ایران و راه‌های مقابله با آن

رییس سازمان پدافند غیرعامل به بررسی رویکرد جدید دشمن در برابر نظام اسلامی ایران پرداخت و با تشریح راه‌های مقابله با این رویکرد، بر انسجام و وحدت درونی ملت ایران تأکید کرد.
سردار جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت سالروز تشکیل پدافند غیرعامل در سال ۱۳۸۲ به فرمان رهبر معظم انقلاب سخن میگفت، هدف از تشکیل این سازمان را شناسایی اثر تهدیدات بر کشور در حوزه‌های غیرنظامی و احصای پیامدهای آن عنوان کرد.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، گفت: سازمان پدافند غیرعامل بر اساس تعامل با مدیران کشور در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تلاش می‌کند اثر تهدید را بر زیرساخت‌های کشور مدیریت کند و کاهش دهد که اقدامات زیربنایی مناسب و مستحکمی در بخش‌های نظامی و غیرنظامی در برابر تهدیدها انجام و به مصونیت نسبی رسیده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل انتظار رهبر معظم انقلاب از این سازمان را پیشگیری از تأثیر تهدید بر کشور عنوان کرد و افزود:‌ سازمان پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تلاش می‌کند با گزارش بخشی از اقدامات و برنامه‌های انجام شده، نسبت به تهدیدات و آسیب‌پذیری‌هایی که نسبت به کشور ممکن است ایجاد شود هشدار ‌دهد.

وی با بیان این‌که امروز با یک نوع تهدید ترکیبی از سوی دشمن مواجه هستیم، اظهار داشت: از رییس جمهور آمریکا انتظار می‌رفت که رویکرد سخت و نظامی را درباره ایران لحاظ کند اما دیدیم که بخشی از اقدامات اوباما را دنبال کرد و آن تداوم تهدیدات نرم علیه کشور اسلامی ایران است.

جلالی تصریح کرد: احساس دشمن این است که در حوزه اقتصادی می‌تواند با فشار و تحریم به نتایج مورد دلخواه خود برسد، بنابراین صحنه اصلی جنگ را حوزه اقتصاد تعریف کرده است و می‌خواهد این موضوع را القاء کند که ما در این حوزه آسیب‌پذیری‌ها و مشکلاتی داریم که باید رویکرد جدید دشمن را به درستی بشناسیم.

وی سوء استفاده از عنوان برجام و دست‌درازی برای بخش‌های دیگر این کشور به عنوان بازدید از مراکز نظامی، دفاعی و کارخانجات زیرساختی کشور برای جلوگیری از فعالیت هسته‌ای را راهبرد نخست دشمن عنوان کرد و گفت: دنیا می‌داند که وقتی ایران برجام را پذیرفت تعهداتش را کامل انجام داد و آنها هیچ بهانه‌ای در حوزه هسته‌ای ندارند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و مبارزه با تروریست‌های داعش در کنترل در آورند و دفاع از داعش توسط آمریکا یک هدف جدی است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تهدید کرده‌اند که ما پاسخ سایبری به رفتار سایبری ایران می‌دهیم، آنها حتما در حوزه سایبری و زیرساخت‌های وابسته به آن برنامه دارند و این تهدید را باید جدی تلقی کنیم و به رویکرد مقابل بیندیشیم.

جلالی ایجاد یک دو قطبی امنیت و اقتصاد و بازی با افکار ملت ایران را راهبرد دیگر آمریکا عنوان کرد و افزود: در این زمینه رسانه‌هایی که افکار عمومی را شکل می‌دهند و سازمان دهی‌ می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان این‌که بر سر یک دو راهی قرار گرفته‌ایم یا باید تسلیم راهبرد آمریکا شویم یا در برابر این راهبردها مقاومت کنیم، متذکر شد: براساس پاسخ صریح مقام معظم رهبری پاسخ صریح، پاسخ ما یک مقاومت ملی در برابر تهدیدهای آمریکایی‌ها است که در صورت سازش هزینه‌های زیادی بر ما تحمیل خواهد شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه سخنان خود بزرگ‌ترین دستاورد برجام را عدم اعتماد به دشمن و داشتن سوء‌ظن به دشمن عنوان کرد که این عدم اعتماد در مرحله اولیه اجرای برجام کاملا مشخص شد.

وی با بیان این‌که از کشور ما باید یک صدا در قالب نیروهای مسلح، دولت و مردم به بیرون برود و یک استراتژی ملی مقاومت در همه حوزه‌ها داشته باشد، تصریح کرد: مقاومت ما در حوزه سیاسی تداوم راه مقاومت در منطقه و حفظ انسجام و وحدت ملی کشور و اجازه ندادن به دشمن برای بازی با افکار عمومی کشور است.

جلالی مقاومت در حوزه اقتصادی را ایستادگی بر روی پای خود، ایمان به توانمندی ملی، پرداختن به تولید داخلی، جلوگیری از اسراف بی‌رویه و تعامل و دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد که به ما در این عرصه کمک می‌کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در حوزه دفاعی باید با آمادگی کامل پاسخ تهدیدهای دشمن را بدهیم و قدرت دفاعی کشور را به دشمن تفهیم کنیم و در بخش‌ اجتماعی نیز حضور مردم در صحنه، یکپارچگی و حفظ وحدت ملی و پاسخ تک صدایی به دشمن می‌تواند بسیار مؤثر و جدی باشد./920/۲۰۲/ح

ارسال نظرات