۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۴۰۴۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

آغاز به کار قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز شلمچه با حضور مسؤولان استانی و کشوری، بازدید استاندار خوزستان از مرز شلمچه، نشست ستاد گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد و فتح بستان، برپایی موکب ابوالفضل العباس(ع) در اهواز چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی با حضور جمعی از مسؤولان در مرز بین‌المللی شلمچه آغاز به کار کرد.

در این مراسم دارابی معاون امور استانهای صدا‌و‌سیما، شریعتی استاندار خوزستان، عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس، فرمانداران ویژه آبادان و خرمشهر و جمعی از مسؤولان منطقه آزاد اروند حضور پیدا کردند.

براساس این گزارش، با افتتاح این قرارگاه رسانه‌ای، پوشش حماسه اربعین حسینی به صورت رسمی در مرز بین‌المللی شلمچه آغاز به کار کرد.

اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه از رویدادهای حماسه اربعین حسینی، مستندسازی عزیمت زائران به کربلا، بیان فعالیت‌ها و انعکاس مشکلات زائران از اهداف تشکیل این قرارگاه رسانه‌ای است.

گفتنی است که از روز گذشته تا یک هفته پس از روز اربعین حسینی و از ساعت ۸ تا ۲۲ گروه‌های برنامه‌ساز این حماسه حسینی را منعکس می‌کنند.

بازدید استاندار از مرز بین المللی شلمچه

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به همراه جمعی از مسؤولان استانی در شهرستان خرمشهر حضور پیدا کرد.

براساس این گزارش، وی در جریان این حضور از وضعیت مرز بین‌المللی شلمچه در آستانه اربعین حسینی بازدید کرد.

لازم به ذکر است، استاندار خوزستان همچنین از مواکب و نحوه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی بازدیدی را انجام داد.

نشست ستاد گرامیداشت سالروز شسکت حصر سوسنگرد و فتح بستان

جلسه ستاد گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد و آزادسازی بستان در مرکز صدا و سیمای خوزستان برگزار شد.

مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیما مركز خوزستان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: برنامه های متفاوت و متنوعی از سالروز شکست حصر سوسنگرد و فتح بستان در بخش های مختلف صداوسيماي مركز خوزستان به منظر عموم در خواهد آمد.

مدير كل مركز صدا و سیمای خوزستان در ادامه بیان داشت: برنامه های سالروز شکست حصر سوسنگرد و فتح بستان در بخش های صدا، سيما، خبر و فضای مجازی مركز خوزستان به صورت ويژه انعکاس داده خواهند شد.

این مقام مسؤول افزود: تولید و پخش برنامه های مختلفي همچون پخش فیلم تلوزیونی سماء در آتش و سایر مستند های تولیدی در دو حوزه فارسی و عربی و برنامه بادبادک ها  ویژه کودکان سوسنگردی در دستور کار خواهیم داشت 

رحیمی به اهمیت انعکاس برنامه های گرامیداشت 26 آبان و٨ آذر در شبکه خوزستان اشاره کرد و گفت: انعکاس برنامه های سالروز شکست حصر سوسنگرد و فتح بستان از رسالت های مهم خود و انجام هر نوع کمکی در این رابطه یکی از افتخارات ما به شمار می رود و قطعاً باید رشادتهای مردم عزیز دشت آزادگان به نسل های جوان معرفی شود.

لازم به ذکر است، دیگر اعضای این ستاد با ارائه پیشنهادها و راهکارهای خود برای این روز بزرگ، بر آمادگی کامل خود و اهالی مناطق خودشان تاکید کردند.

برپایی موکب ابوالفضل العباس(ع) در اهواز

به همت جمعی از جوانان اهوازی، موکب محبان حضرت ابوالفضل العباس(ع) در اهواز راه‌اندازی شد تا به زوار و عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) خدمات‌رسانی انجام شود.

این موکب در خیابان شهید نواب صفوی(کارون) در زادگاه سردار شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) قرار دارد و در ساعات مختلف روز از مردم ولایتمدار خوزستان و دیگر زائران اربعین حسینی و مسافران پذیرایی می‌کند.

اعضای موکب محبان ابوالفضل العباس(ع) اهواز چای، قهوه، شربت و خوراکی‌های دیگر از شهروندان و عزاداران حسینی به پذیرایی می‌پردازند.

همچنین به همت جمعی از جوانان اهواز موکب شهدای مدافع حرم در منطقه عین دو راه‌اندازی شد تا به زوار و عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) خدمت‌ کند.

این موکب در جاده اهواز به سمت حمیدیه در منطقه ساحهَ الحسین(ع) عین دو اهواز قرار دارد و روزانه در تمام ساعات به پذیرایی از مردم ولایتمدار خوزستان و دیگر زائران می‌پردازد./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات