۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۳۴۰۴۴
آیت الله حسینی:

حرکت عظیم اربعین پشت استکبار جهانی را می‌‌لرزاند

نماینده ولی فقیه در عراق با بیان این که موسم اربعین اجتماع عظیم محبان امام حسین(ع) فارغ از نژاد، قوم و دین است، گفت: حرکت عظیم اربعین پشت استکبار جهانی را می لرزاند.
آیت الله حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در کشور عراق در برنامه تلویزیونی مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از شبکه سوم سیما و کربلای معلا پخش شد، با اشاره به جایگاه ویژه امام حسن مجتبی(ع) و فضائل ایشان گفت: بر اساس روایات امام مجتبی(ع) از عابدترین افراد بودند و از خداوند دوری از آتش را می خواستند.

وی افزود: هرچه انسان به عظمت خدا بیشتر پی برده باشد بیشتر حالت خضوع و ترس از عظمت الهی خواهد داشت، اهل بیت(ع) با وجود مقام عصمت همواره از خداوند طلب استغفار می کردند و این باید درسی برای مسلمین باشد.

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با بیان این که مدت امامت امام حسن(ع) 10 سال بوده است، اظهار داشت: همه ائمه طاهرین(ع) یک نور واحد هستند و به وظیفه خود عمل کردند، در زمان امام حسن(ع) زمینه قیام وجود نداشت.

وی ادامه داد: مردمی که با حضرت بیعت کردند بیعت خود را شکستند و بی وفایی کرده بودند و حتی افرادی نفوذی به شمار می رفتند و لشکر دارای تفرقه و تشتت وجود داشت و شرایط برای قیام کردن فراهم نبود از این رو امام مجتبی(ع) صلح را انجام دادند.

آیت الله حسینی با تأکید بر این که نباید گمان شود که امام حسن(ع) با معاویه بیعت کردند، ابراز داشت: امام برای اصلاح امت و حفظ خون آن ها صلح کردند نه این که با دشمن بیعت کنند، البته این صلح تحمیلی  به شمار می رفت همانند این که امام راحل فرمودند که من جام زهر را می نوشم.

وی عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) برای حفظ دین و اسلام صلح را انجام دادند نه این که از روی ترس باشد، اگر حضرت صلح نمی کردند اسمی از اسلام باقی نمی ماند اما امام حسن(ع) کاری کردند که معاویه رسوا شود چرا که به شروط و تعهدات خود عمل نکرد و این مسأله در تاریخ باقی مانده است.

نماینده ولی فقیه در عراق در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن موسم عظیم اربعین خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین مانوری بزرگ برای بیعت با امام حسین(ع) است، حضرت کسی هستند که مستکبران در طول تاریخ تا کنون از نام ایشان می ترسیدند.

وی اضافه کرد: امروز در شرایط ویژه جهان اسلام حرکت اربعین پیام های بسیاری دارد، بسیج، حشدالشعبی و حزب الله مولود فرهنگ هیهات منالذله هستند، حرکت عظیم اربعین پشت استکبار را می لرزاند و مستضعفان را امیدوار می کند، از این رو دشمنان سعی می کنند که این راهپیمایی را بی اهمیت جلوه دهند و آن را بایکوت رسانه ای می کنند.

آیت الله حسینی با بیان این که افراد از مذاهب و ادیان دیگر همانند اهل سنت و مسیحیت در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند، گفت: قیام امام حسین(ع) برای انسانیت بوده است، نور حضرت تنها برای شیعه نیست بلکه همه عالم از آن بهره می برند.

وی افزود: دشمن می خواهد فروغ راهپیمایی اربعین را کم کند اما رهبر معظم انقلاب و بزرگان تأکید دارند که این راهپیمایی باید با شکوه برگزار شود و راهپیمایی همدلی و وحدت باشد، موسم اربعین اجتماع عظیم محبان امام حسین(ع) فارغ از نژاد، قوم و دین است.

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان اظهار داشت: امروزه خوشبختانه در سراسر دنیا از جمله اروپا و آمریکا مجالس امام حسین(ع) برگزار می شود و استکبار این مسأله را زنگ خطری برای خود می داند، برای انسان ها این برنامه ها نشانه صلح و رحمت است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود در راستای وحدت بیشتر ایرانی ها موکب های مشترک با برادران عراقی داشته باشند و انس و الفتی بیشتری پیدا شود، دشمن سعی کرد که بین ایران و عراق فاصله بیندازد اما شاهد هستیم که خلاف خواسته دشمن اتفاق افتاده است و ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و خواهند بود؛ جمعیت میلیونی از کشورهای گوناگون در اربعین حضور پیدا می کنند اما در نهایت امنیت برگزار می شود و امیدواریم امسال هم این برنامه در کمال امنیت برگزار شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات