۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۳۴۰۵۲
آیت‌الله امامی کاشانی:

اقتدار کشور قابل مذاکره نیست/ اعتماد به آمریکا محو تمام ارزش‌های یک ملت است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که اعتماد به آمریکا محو کشور و همه ارزش‌های یک ملت است، گفت: هر چه برای اقتدار و اعتلای کشور و انسجام مملکت نیاز باشد همه را فراهم می‌کنیم.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران به کشور عراق برای بیرون کردن تروریست از کشورشان و جلوگیری از تجزیه آن تبریک گفت و شکست داعش و عدم توانمندی دشمن در تجزیه عراق را مدیون فداکاری‌های ملت این کشور عنوان کرد.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر عراق فرمودند که به آمریکا اعتماد نکنید و به نیروهای فداکار و جوانان اهمیت دهید، اظهار داشت: اعتماد به آمریکا به معنای محو کشور و همه ارزش‌های یک ملت است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: اگر در کشور اسلامی ایران مردم به مقاومت در برابر دشمن اهمیت دادند و از نظر معنوی و مادی آماده شدند و وسایل و ابراز لازم در این زمینه فراهم شد، اینها به خاطر رهبری امام راحل بود و با آن نفس گرمی که داشت آنچنان در دل‌های ما دمید که اینچنین جوانان ما فداکار شدند.

اعتراف جان کری به جنگ ایران با تروریست

وی در ادامه با اشاره به توطئه دشمنان علیه ملت ایران در دوره اوباما، یادآور ورود جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا به خاورمیانه و دیداری که با حکام کشورهای عربی داشت شد و گفت: حکام عربی معتقد بودند که آمریکا نمی‌خواهد تروریست را ریشه‌کن کند و تنها به بمباران یک مکان اکتفا می‌کند.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود:‌ جان کری در پاسخ به آنان که می‌پرسیدند چرا آمریکا تروریست را آنچنان که لازم است از بین نمی‌برد و اجازه می‌دهد که اینها سوریه و کشورهای دیگر را اشغال کنند، می‌گوید که شما در کشورتان چه کسانی را دارید که در نیروی زمینی وارد شود و جلو برود.

امام جمعه موقت تهران از قول جان کری گفت: شما در تمام این کشورهای عربی یک ژنرال سلیمانی دارید که این‌گونه سخن می‌گویید؟ شما از تروریست سخن می‌گویید در حالی که دنیا متوجه شده نیروهای امنیتی شما با تروریست‌ها همکاری می‌کنند، اما ایران یک لحظه نشده است که از مخالفتش با تروریست دست بردارد و با تروریست می‌جنگد.

نیروهای شجاع و فداکار باید تمجید و تجلیل شوند

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که سرداران سپاه، افسران ارتش و نیروهای فداکار برای کشور ایران ارزش هستند، دعا کرد که خدا سردار سلیمانی و تمام سرداران و افسران و جانبازان را در سایه امام عصر(عج) از گزند حوادث حفظ کند.

آیت‌الله امامی کاشانی قدرت جمهوری اسلامی ایران را یک پیروزی و موفقیت بزرگی برای کشور دانست و با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که نیروهای شجاع و فداکار بایستی تمجید و تجلیل شوند، گفت: اگر این جریان نبود این کشور با عظمت و ایران با عزت که در جهان می‌درخشد، زمانی زیر پای ژنرال‌های آمریکایی بود.

اقتدار کشور قابل مذاکره نیست

وی با بیان این‌که سخنان رییس جمهور بی‌ادب و نادان آمریکا نسبت به ملت ایران و سپاه از حسد، بغض و دشمنی است، تصریح کرد: این جنگ با ملت ایران نیست بلکه جنگ با فکر ملت، مغز انسان‌ها، اندیشه‌ها، دل‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌ها است.

خطیب نماز جمعه تهران امنیت کشور را مرهون شجاعت‌ها و فداکاری‌های ملت و نیروهای نظامی و امنیتی دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند در اقتدار کشور و وسایل جنگی و نظامی که برای اقتدار کشور لازم است، قابل حرف زدن و مذاکره نیست، تأکید کرد: هرچه برای اقتدار و اعتلای کشور و انسجام مملکت نیاز باشد همه را فراهم می‌کنیم.

وی با بیان این‌که دشمن با فکرها می‌جنگد، متذکر شد: فکر همان است که امام راحل مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب آن را دنبال می‌کنند، این فکر و فرهنگ را باید حفظ کرد چراکه این فرهنگ به کشور عزت و اقتدار می‌دهد.

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)، گفت: راهپیمایی اربعین به این سو حرکت می‌کند که کربلا محور و حسین(ع) معلم بشریت و راه نیز راه فداکاری و شهادت است؛ زمان به مبارزه و مقابله با ظلم پیش می‌رود./920/۲۰۱/ح

ارسال نظرات