۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۳۴۰۷۰
امام جمعه تبریز:

سناریوی غرب خلع سلاح ایران است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تاریخ نشان داده که غرب و آمریکا ابتدا کشورها را خلع سلاح کرده، سپس آنها را مورد تجاوز نظامی قرار داده اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مواضع اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران و اظهارات اخیر سران کشورهای غربی درخصوص فعالیت‌های موشکی کشورمان اظهار داشت: برای مقابله با تهدید دشمن از هیچ دولتی اجازه نمی گیریم.
وی با تأکید بر این‌که توان دفاعی ایران به هیچ‌وجه قابل چانه‌زنی نیست، تصریح کرد: این‌که برخی کشورهای غربی به دنبال راه‌اندازی روند مذاکراتی دیگر با ایران بر اساس موضوع فعالیت‌های موشکی هستند، امری بیهوده است، چراکه ایران اسلامی برای ارتقای توان دفاعی خود به هیچ دولتی وابسته نبوده است.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که تلاش دولت‌های غربی برای محدود کردن توان دفاعی کشور راه به جایی نخواهد برد، تصریح کرد: سابقه دفاع مقدس و ضرورت مقابله با گروهک های تروریستی در منطقه؛ ثابت کرده که استکبار به هیچ‌وجه قابل اعتماد نبوده و باید برای مقابله آمادگی دائمی داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که فروش تسلیحات مدرن به کشورهای متجاوز و جنایتکار از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی؛ سیاسی محوری از سوی غرب برای مقابله با توان دفاعی ایران بوده است، گفت: سؤال اینجاست که چرا کشورهای اروپایی برای مقابله با سلاح های اتمی آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟
وی ادامه داد: کشورهای اروپایی میلیاردها دلار سلاح به کشورهای منطقه می‌فروشند و رژیم صهیونیستی را به جدیدترین تکنولوژی نظامی مجهز می کنند، چرا برای مقابله با توان موشکی ایران بسیج شده اند؟ در چنین شرایطی طبیعی است که ایران برای مقابله با هرگونه تهدید آمادگی دائمی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که آمریکا میلیاردها دلار برای بخش نظامی خود بودجه تصویب می‌کند، گفت: آمریکا هیچ گاه نمی‌تواند برای توان موشکی و دفاعی ایران تکلیف تعیین کند، چراکه دانش بومی موشک های دوربرد سپاه سلاحی برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی دشمن است.
وی با اشاره به این‌که سناریوی غرب خلع سلاح ایران است، تصریح کرد: تاریخ نشان داده که غرب و آمریکا ابتدا کشورها را خلع سلاح کرده سپس آنها را مورد تجاوز قرار داده است، حال آمریکا به خیال اینکه ایران همانند سایر کشورها ضعیف است تلاش به تکرار این تجربه دارد، سخت در اشتباه است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که ملت ایران هرگز اجازه زیاده‌خواهی و زورگویی به کشورهای استکباری را نداده و حتی در مقابل آنها خواهد ایستاد، گفت: ملت ایران با تجربه دفاع مقدس ثابت کرده هرگاه دشمن نگاه چپ به کشور داشته باشد، سخت‌ترین و سریع‌ترین پاسخ را داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی؛ نخستین شهید محراب انقلاب اسلامیاظهار داشت: آن عالم مجاهد و نستوه که به خمینی آذربایجان نیز شهرت داشته است؛ نقش مهمی در جریان نهضت انقلابی مردم تبریز و آذربایجان ایفا کرد.
امام جمعه تبریز در پایان ضمن تقدیر از سفر آیت‌الله العظمی سبحانی به شهر تبریز اظهار داشت: این مرجع عالیقدر جهان تشیع؛ یکی از افتخارات جهان تشیع و آذربایجان هستند که درخواست داشته‌ایم در ایام تعطیلات حوزه همواره به زادگاه خود سفرهای متعدد داشته باشند./935/پ
۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات