۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۳۴۰۹۷
امام جمعه زاهدان:

۱۳ آبان روز فریاد علیه بدعهدی های آمریکا است

امام جمعه زاهدان گفت: ۱۳ آبان امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و باید بدعهدی آمریکا را فریاد زده و محکوم کنیم.
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاریخی 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: 13 آبان امسال نسبت به سال‌های گذشته تا حد زیادی غلیظ‌تر و جدی‌تر است؛ چرا که امسال با پدیده نقض برجام رو به رو بوده‌ایم و هنوز تکلیف برجام هسته‌ای مشخص نشده و از سوی قدرت استکباری امریکا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ بنابراین باید امسال بدعهدی آمریکا را فریاد و ‌محکوم کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زمزمه برجام موشکی از ناحیه دولت‌مردان امریکا شنیده می‌شود؛ این دو‌ مقوله مهم در این ایام رنگ مبارزه ملی را غلیظ‌تر و‌ ملت ایران را برای ستیز بی امان با دنیای استکبار مصمم‌تر کرده است.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه باید برای پاسخ قاطعانه و دندان شکن به اسرائیل و امریکا گامی استوار برداریم خاطرنشان کرد: در 13 آبان امسال جوانان، نوجوانان و آحاد جامعه وظیفه دارند که با فریادی رساتر، مشتی محکم‌تر و شعارهایی منسجم تر به دنیا بفهمانند که اینجا جمهوری اسلامی ایران است و تحریم حق ایران و ایرانی نیست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و‌ بلوچستان با اشاره به چند نکته برای ایجاد آمادگی بهتر و بیشتر جهت برپایی آیین روز استکبارستیزی بیان‌ کرد: اول اینکه هم‌نوایی برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی و سخنان سخیف و مداخله‌گرایانه و همچنین حمایت وزیر خارجه عربستان از موضع ترامپ، وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.

وی افزود: نکته دوم اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی است که در شرایط کنونی شاهد ایجاد جبهه استکبار و ناکامی تروریست‌ها در پیشبرد اهداف شوم منطقه‌ای هستیم.

خطیب جمعه زاهدان با بیان اینکه امریکا همواره شعار مبارزه با داعش را سر می‌دهد اذعان داشت: نکته سوم این است که امریکا در حالی شعار مبارزه با داعش را سر می‌دهد که در پشت پرده نیروهای سوری و مردم مظلوم عراق را بمب‌باران می‌کند اما ایران اسلامی در تقابل جانانه با امریکا بر فتنه داعش در عراق و‌ سوریه فائق آمده و توانسته ماجرای اقلیم کردستان عراق در همه پرسی و درخواست مذاکره با دولت مرکزی عراق را به زیباترین شکل میانجی‌گری و حل کند؛ چیزی که خلاف میل امریکا بود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به خیال واهی دشمنان برای نفوذ در شجره نظام از طریق عناصر خود فروخته داخلی ابراز داشت: دشمنان این آرزو را به گور‌ خواهند برد؛ چرا که ملت ایران در اصول و پایه‌های نظام در کنار هم هستند و در مقابله با دشمن قد علم می‌کنند.

وی با تأکید بر حماقت دشمن و استکبار‌ جهانی اظهار داشت: در این روزها آنچه از ناحیه اراجیف و تهدیدات امریکا علیه ایران جریان دارد نگران کننده است اما اگر دشمن حماقت کند و با ما برخورد محاکمه داشته باشد آن روز، همان روزی است که سلحشوران، دلاورمردان و جوانان غیور ایران به آرزوی دیرینه خود یعنی مبارزه با جبهه کفر و باطل خواهند رسید.

امام‌ جمعه زاهدان در پایان تصریح‌ کرد: ملت ایران کسانی نیستند که برای قدرت‌های استکباری تره خرد کنند؛ چراکه بنیان‌گذار و رهبری این نظام الهی از همان اول فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند./831/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات