۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۳۴۱۰۰
امام جمعه پردیسان:

نوجوانان شالوده یک جامعه به شمار می‌آیند

حجت الاسلام والمسلمین گفت: نباید نوجوانان را دست کم گرفت، بلکه باید به آنها بها داده شود، چرا که آنها فونداسیون‌های یک جامعه به شمار می‌آیند.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به جایگاه امامت در اسلام، اظهار داشت: عده‌ای سؤال می‌کنند چرا نبوت از نسل امام حسن(ع) که بزرگ‌تر از امام حسین(ع) بود، قرار داده نشده است، در پاسخ به این سؤال باید گفت که امامت ارتباطی با بزرگی یا کوچکی سن امام(ع) ندارد، بلکه چنین انتخابی اراده خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اظهار داشت: حضرت امام حسن(ع) در جایگاه حقیقی خود قرار دارد و این که چرا نبوت از نسل این حضرت قرار داده نشده‌ است، از ارزش‌های این امام بزرگوار نمی‌کاهد.

وی ابراز داشت: امام حسن(ع) دختری به نام فاطمه و ملقب به ام‌عبدالله داشت که با امام سجاد(ع) ازدواج می‌کند که از حاصل این ازدواج حضرت امام باقر(ع) متولد می‌شود، بنابراین تمام امامان(ع) فرزندان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند.

امام جمعه پردیسان با بیان این که حضرت علی(ع) در نهج البلاغه نامه‌ای به امام حسن(ع) نوشته‌ است، تصریح کرد: هر پدری باید به محتوای این نامه توجه داشته و آن را مراعات کند تا بتواند فرزندی با شیوه تربیت علوی و حسنی و اهل بیت(ع) تربیت کند.

وی با تأکید بر این که 8 آبان روز نوجوان است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای مناسبت‌‌سازی مختلف، از شهدا بهره‌گیری می‌کند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی افزود: حسین فهمیده در 8 آبان سال 59 به شهادت رسیده است، از این رو این روز را روز نوجوان نامگذاری کرده‌اند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده است که رهبر این طفل 13 ساله است، چرا که همه به دنبال حفظ منافع و مقاماتمان هستیم ولی این نوجوان از همه وجودش گذشت تا خاک و اعتقاداتش حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به روز جهانی نوجوان در آگوست هر سال، عنوان کرد: در اولین همایش جهانی که در سال 2004 برپا شده بود، مطرح شد که نوجوانان مهندسین آینده جهان هستند از این رو باید در صلح، توسعه و گفتمان همگرایی جهانی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: نباید نوجوانان را دست کم گرفت، بلکه باید به آنها بها داده شود، چرا که آنها فونداسیون‌های یک جامعه به شمار می‌آیند./878/۲۰۱/ح

ارسال نظرات