۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۳۴۱۰۵
نمایشگاه مطبوعات؛

آشنایی اجمالی با برنامه های بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات

بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات از روز جمعه ۵ آبان‌ماه کار خود را آغاز کرده که در طول یک هفته فعالیت خود میزبان نشست‌هایی با مسؤولان کشوری و همچنین نشست‌های تخصصی در موضوعات مختلف خواهد بود.
نشست های نمایشگاه مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات در حالی کار خود را آغاز کرده است که از ابتدای هفته آینده نشست‌های تخصصی در این نمایشگاه برپا می‌شود.

براساس این گزارش، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عباس صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه هفتم آبان‌ماه با حضور در نمایشگاه مطبوعات، به سؤالات اهالی رسانه پاسخ خواهند داد.

نشست خبری محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری  اطلاعات در روز یکشنبه ساعت ۱۱ و نشست عباس صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر قرار است عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در محل برگزاری نمایشگاه امسال نشست‌های خبری برگزار می‌کنند.

نشست‌های تخصصی بیست‌وسومین دوره نمایشگاه مطبوعات

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها طبق روال هر سال، امسال نیز در نمایشگاه مطبوعات نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت رسانه و ارتباطات و با حضور اساتید این حوزه برگزار می‌کند.

بر این اساس، نشست «نقش رسانه‌ها در کاهش بحران آب« شنبه (ششم آبان) با حضور میر مهرداد میرسنجری، هادی خانجی و بابک کلانی از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در تالار گفت‌وگو شماره سه برگزار می‌شود.

روز یکشنبه ۷ آبان دو نشست تخصصی در نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شود؛ نشست »تأثیر نشریات گردشگری بر جذب گردشگران« با حضور مهرداد فرشیدی، صبا رضایی و علی یارمهدی از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در تالار گفت‌وگو شماره دو و نشست »مطبوعات و موانع ترویج حقوق شهروندی» با حضور حسن نمک دوست، باقر انصاری و امیرحسین آبادی از ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۷:۱۵ در تالار گفت‌وگوی شماره سه برگزار می‌شود.

همچنین نشست‌های »مطبوعات؛ همگرایی قومی یا واگرایی قومی» با حضور علی پورصفر، یوسف پیربداقی، یدالله قربانی و غلامحسین جهان‌تیغ و نشست »مطبوعات اقتصاد مقاومتی و تولید ملی» با حضور محسن ایلچی، ناصر بزرگمهر و تقی‌پور در روز دوشنبه به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ تا ۱۶:۳۰ و ۱۷:۴۵ تا ۱۸:۴۵ در تالارهای گفت‌وگوی شماره سه و دو برگزار می‌شوند.

نشست »عکس خبری از منظر حقوقی» نیز سه‌شنبه ۹  آبان با حضور کاووس صادقلو، عذری فراهانی و جمال خندان از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در تالار گفت‌وگوی شماره دو برگزار می‌شود.

در همین روز نشست »منبع‌نگاری و ارزیابی صحت اخبار و مطالب در رسانه‌ها» از ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۷:۱۵ با حضور محسن ماندگاری، اکبر نصراللهی و جواد جلیلی در تالار گفت‌وگوی شماره سه برگزار می‌شود.

نشست خبری »روزنامه‌نگار از کارگزار تا حرفه‌ای» چهارشنبه ۱۰ آبان با حضور محمد خدادی، محمدمهدی قربانی و آرش خوشبو از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در تالار گفت‌وگوی شماره دو برپا خواهد شد.

نشست »رسانه‌ها و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» نیز در همان روز با حضور مهرشاد ایمانی و محمدرضا محمدی کشکولی از ساعت ۱۷:۴۵ تا ۱۸:۴۵ در تالار گفت‌وگوی شماره سه برگزار می‌شود.

در روز پنجشنبه ۱۱ آبان نشست تخصصی »مجله‌های علمی عمومی؛ ترویج علم به زبان ساده« با حضور بابک نیکخواه بهرامی، محمد جباری و سید محمد علی ریاحی از ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۵ در تالار گفت‌وگوی شماره دو برگزار می‌شود.

همچنین در همان روز نشست تخصصی »شبکه‌های اجتماعی و بحران هویت«‌ با حضور محمدحسین امامی، جواد افتاده و حسین بصیریان جهرمی از ساعت ۱۷:۴۵ تا ۱۸:۴۵ در تالار گفت‌وگوی شماره سه برگزار خواهد شد.

در روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه از کتاب «خبرگزاری‌های ایران: به ضمیمه محیط شناسی راهبردی سایت‌های خبری ایران» نوشته رضا مقدسی و فرشاد مهدی‌پور از ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۵ با حضور فرشاد مهدی‌پور در تالار گفت‌وگوی شماره دو رونمایی خواهد شد.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از تاریخ ۵ تا ۱۲ آبان‌ ماه در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود تا بار دیگر بزرگ‌ترین گردهمایی اهالی رسانه را به مدت هشت روز رقم بزند./۸۱۶/۲۰۱/ح

ارسال نظرات