۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۳۴۱۱۵
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی خبر داد؛

برگزاری کارگاه مهارت های تلبس در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

حجت الاسلام رحیمی از آغاز دوره مهارتهای تلبس در این مدرسه علمیه با حضور ۱۴ تن از طلاب این مدرسه علمیه خبر دارد.
لباس روحانیت

حجت الاسلام حسن رحیمی معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از آغاز دوره مهارتهای تلبس در این مدرسه علمیه با حضور ۱۴ تن از طلاب این مدرسه علمیه خبر دارد.

وی با بیان اینکه این کارگاه با هدف ایجاد آمادگی لازم برای تلبس به لباس مقدس روحانیت برگزار می شود، گفت: این کارگاه مهارت های لازم برای تلبس به این لباس را برای طلاب یادآوری کرده و آموزش می دهد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه افزود: تجوید الصلاه، احکام خاص، بررسی شأنیت لباس و ذی تلبس، موضوعات اخلاقی و حفظ جایگاه روحانیت از مسائل مورد بررسی در این کارگاه های است.

وی با بیان اینکه لباس روحانیت دارای شأنیت و جایگاه معنوی در میان مردم است و باید از جایگاه ارزشمند آن صیانت کرد، ادامه داد: طلاب زمانی که به این لباس مقدس تلبس می یابند باید در حفظ این جایگاه و این معنویت دقت کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: بعد از گذراندن این کارگاه مجوز لازم برای تلبس صادر خواهد شد، اساتید اخلاق و اساتید مدارس بر این امر توجه داشته و نظرات آنها نیز در این مسأله در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به برگزاری سالانه مراسم تلبس طلاب در اعیاد اسلامی، ادامه داد: این طلاب نیز در یکی از اعیاد پیش رو و به احتمال بسیار در میلاد رسول اکرم (ص) و در مراسم تلبس به این لباس مقدس ملبس می شوند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با اشاره به اهمیت حضور روحانیت در جامعه به ویژه با توجه به تهاجمات فرهنگی، گفت: روحانیت در جبهه مقدم مبارزه فرهنگی با دشمن قرار دارد و کسانی که به این لباس ملبس می شوند باید متوجه مسؤولیت خطیر خود باشند./۸۵۴۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات