۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۴۱۳۶
آیت الله فاضل لنکرانی:

الگو قرار دادن سیره اهل بیت برای زندگی هدف اصلی عزاداری است

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: هدف اصلی ما از شرکت در محافل و مجالس عزاداری باید پیاده سازی سیره حسنی و حسینی در زندگی هایمان باشد.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسم سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «حماسه صبر» که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در باب شهادت امام حسن مجتبی(ع) روایت هفتم صفر معتبرتر است، گفت: آیت الله شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم در این روز برای ایشان عزاداری برپا می کرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی همواره اهتمام داشتند تا یک روز در سال به عنوان امام حسن(ع) عزاداری شود؛ امروزه به برکت اهتمام علمای بزرگ شاهد هستیم که مردم شریف ایران این روز را به خوبی عزاداری می کنند.

وی افزود: امامت سرمایه ای است که خداوند متعال آن را در اختیار ما قرار داده است تا با تمسک به آن به سعادت برسیم؛ هیچ امری در مقابل این عنایت الهی ارزش ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی سیره امام حسن(ع) را اینگونه توصیف کرد: ایشان به هنگام وضوگرفتن برای نماز تمام بدن مبارکشان از خوف خداوند به لرزه می افتاد و هنگام یاد مرگ، یاد قبر و یاد روز قیامت بسیار گریه می کردند؛ ما باید این سیره نورانی را الگو قرار دهیم.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از شرکت در محافل و مجالس عزاداری باید پیاده سازی سیره حسنی و حسینی در زندگی هایمان باشد؛ شعرای آیینی باید در این زمینه اشعار زیادی بسرایند.

وی با اشاره به برخی شبهات در زمینه عزاداری بر مصائب اهل بیت(ع) ابراز داشت: شخصی در خارج نشسته و می گوید «شخصی در هزار و 400 سال قبل کشته شده است، چرا باید بر او عزاداری کنیم»؛ در پاسخ باید گفت که اگر ما تمام عمر خودمان را در این دسته جات و محافل مذهبی صرف کنیم، باز نسبت به اهل بیت(ع) کوتاهی کرده ایم.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان یادآور شد: خوشبختانه مردم شریف ایران هنگامی که شبهات را مشاهده می کنند نسبت به معارف اهل بیت(ع) پایبندتر می شوند و شعائر الهی را با عظمت تر جلوه می دهند./841َ/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات