۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۳۴۱۵۶
نمایشگاه مطبوعات؛

جهانگیری: نمایشگاه مطبوعات میدان گفت‌وگو است

جهانگیری با مهم خواندن نقش نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات می‌تواند تمام سلیقه‌ها را کنار هم و برای گفت‌وگو جمع کند.
جهانگیری مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز ششم آبان ماه در آئین افتتاحیه رسمی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفت‌و‌گو است. فرصتی در این نمایشگاه به وجود می‌آید که ظرفیت‌های رسانه‌ای را افزایش داد.

وی افزود: در نمایشگاه مطبوعات تمام سلایق در کنار یکدیگر می‌نشیند و به گفت‌وگو با هم می‌پردازند‌.

وی با اشاره به نگاه ویژه رئیس جمهور به نمایشگاه مطبوعات، عنوان داشت: شخص رئیس‌جمهور مانند سال قبل تلاش کرد تا در نمایشگاه مطبوعات شرکت کند اما به دلایل مشغله کاری نتوانست در مراسم امروز شرکت کند.

جهانگیری با مهم خواندن نقش رسانه‌ها، بیان داشت: هر سه قوه باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا رسانه‌ها در بطن جامعه حفظ شوند. نباید اهالی رسانه به حاشیه رانده شوند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر دوری از رسانه هراسی، ابراز داشت: نباید کسی از رسانه و نقد منصفانه آن بترسد. در نقطه مقابل نیز باید رسانه‌ها به دور از فضای دلالی صرفا به اصالت خبر و آگاهی‌بخشی بپردازند.

وی با اشاره به تدوین لایحه نظام رسانه‌ای، بیان داشت: تمام تلاش خود را معطوف به این مطلب کرده‌ایم تا از طریق یک نظام رسانه‌ای، موضوعات مرتبط به اهالی رسانه را به خود آنها بسپاریم.

جهانگیری اظهار داشت: در شرایطی که کشور با چالش‌های مختلفی رو به رو است، رسانه‌ها می‌توانند با ارائه راهکار به حل مشکلات بپردازند. قطعا یک رسانه پیشرفته می‌تواند به رشد جامعه خود نیز کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور با درخواست از تمام جریانات سیاسی و احزاب، عنوان داشت: همه باید تلاش کنند تا بر سر اشتراکات به گفت‌وگو بپردازند و تمام مشکلات مردم را رفع و رجوع کنند. در این میان رسانه‌ها نیز می‌توانند پیشرفت‌های دولت را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانند.

جهانگیری در پایان، گفت: اهالی رسانه و مطبوعات با نگاه ویژه خود تلاش کنند تا ظرفیت‌های موجود در میان جوانان، زنان و.‌‌‌.. را بارور نمایند./۸۵۶/۲۰۱/ح

ارسال نظرات