۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۳۴۲۳۵
با شرکت اعضای هیئات مذهبی؛

انتخابات شوراهای هیئات مذهبی خراسان شمالی برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری انتخابات شوراهای هیأت های مذهبی همزمان با سراسر کشور در پنجم آبان ماه سال جاری در استان خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع منتخبان انتخابات شوراهای هیئات مذهبی، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای هیأت های مذهبی در خراسان شمالی در پنجم آبان ماه، اظهار داشت: انتخابات شوراهای هیأت های مذهبی در راستای ایجاد انسجام و هماهنگی در فعالیت‌های این هیأت ها برگزار شد.

وی افزود: انتخابات شوراهای هیأت های مذهبی با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در استان، برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح آگاهی‌های دینی و مذهبی اعضای هیأت های مذهبی و فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف در هیأت های مذهبی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: 950 نفر از اعضای هیأت های مذهبی در خراسان شمالی برای شرکت و حضور در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند که صلاحیت آنها در 14 بند بررسی شده و بعد از استعلام از مراجع سه‌گانه تأیید شد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اگر رؤسای هیأت های مذهبی قصد کاندیدا شدن در این انتخابات را داشته باشند آنها باید برای شرکت در این انتخابات هیأت خود را در سامانه جامع طوبا ثبت کنند که تاکنون تعدادی از این هیأت ها در این سامانه ثبت شده‌اند و اعضای آن می‌توانستند به‌عنوان کاندیدا ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه فقط افراد فعال در هیأت های مذهبی حق رأی دادن دارند، تصریح کرد: در حال حاضر هزار و 170 هیأت مذهبی در استان وجود دارد که از این تعداد هیأت های مذهبی در استان تاکنون فقط 520 مورد در سامانه جامع طوبی ثبت‌نام کرده‌اند و 50 درصد این هیأت ها هنوز اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی با اشاره به وجود 9 شورای هیأت مذهبی در استان، خاطرنشان کرد: با برگزاری این انتخابات در هریک از شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی یک شورای هیأت شهرستانی تشکیل شد که با افزودن یک شورا در منطقه سنخواست تعداد شوراهای هیأت مذهبی در استان 9 شورا افزایش یافت.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه یک نفر خانم در شوراهای شهرستان حضور دارد، اظهار داشت: بر اساس این انتخابات یک شورای استانی از مجموع شوراهای شهرستانی هیأت های مذهبی در استان تشکیل می‌شود که دارای رییس، دبیر، سخن‌گو، کارشناس فرهنگی و مالی و کارشناس برنامه‌ریزی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هیأت های مذهبی در طول سال به‌ویژه در ایام ماه محرم و صفر با کمک‌های مردمی فعالیت می‌کنند و بر اساس بند 16 ماده 6 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی که به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است سازمان تبلیغات اسلامی مسؤولیت سازمان‌دهی و هدایت این هیأت ها را بر عهده دارد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات