۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۳۴۲۴۲
اربعین؛

اربعین، خنثی کننده نقشه های شوم دشمنان است

امام جمعه شعیبیه شوشتر گفت: دشمن در این چندسال هرچه برای مقابله با فرهنگ شیعه و انقلاب اسلامی ما نقشه چیده بود، مسأله اربعین آن را خنثی می کند.
منصوری

حجت الاسلام عبدالرحمن منصوری، امام جمعه شعیبیه شوشتر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: متاسفانه امسال چیزی که مشاهده کردیم، عدم همراهی دولت و مسؤولان نسبت به امکانات و زیرساخت های اربعین بود.

امام جمعه شعیبیه در ادامه بیان داشت: در اماکنی مانند شهرستان خرمشهر متاسفانه از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) یک سری هزینه های فوق العاده بی خود و گزافی گرفته می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شعیبیه افزود: در مرزها متاسفانه برخی از دستگاه ها در حال گرفتن عوارض از زائران اربعین حسینی هستند که انتظار می رود برخی از مسؤولان و دولت مردان این مشکل را حل کنند تا مردم و عاشقان ثارالله دچار مشکلات نشوند.

این کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: مسئله ای که هم اکنون مشاهده می کنیم و رونق بسیار خوبی پیدا کرده است، حضور حماسی بسیار زیبای مردم در کنگره عظیم پیاده روی اربعین و استقرار مواکب است.

حجت الاسلام منصوری در ادامه بیان داشت: در حقیقت مردم هستند که اربعین امام حسین(ع) را مدیریت می کنند و یک نوع حماسه مردمی و عظیمی صورت گرفته است که با عشق و شور حسینی آن را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به عشق اباعبدالله الحسین(ع) در میان مردم و به ویژه قشر نوجوان و جوان، گفت: اینجانب نوجوانان و جوانانی را دیدم که همه متراژ موکب آنان دو متر نمی شود، اما به نیت اباعبدالله الحسین(ع) و به عشق این امام همام به زوار التماس می کنند که وارد موکب آنان شوند که به زوار خدمت کنند.

امام جمعه شعیبیه اظهار داشت: گسترش مواکب حسینی و خدمات مردمی خودجوش در حقیقت نسبت به سال های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه مسئله اربعین خار چشم دشمنان است، ابراز داشت: دشمن در این چندسال هرچه برای مقابله با فرهنگ شیعه و انقلاب اسلامی ما نقشه چیده بود، مسئله اربعین آن را خنثی می کند؛ یعنی نقشه های شوم دشمن در ایام اربعین نقش بر آب می شوند.

حجت الاسلام منصوری در ادامه تصریح کرد: دشمن در تحلیل مسئله اربعین حسینی و پیاده روی میلیونی مردم عاشق حسین بن علی(ع) در حیرت و تعجب مانده است.

وی بیان داشت: بصیرت و نیز معرفت مردم به اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت علیهم السلام باعث محبت مردم به مکتب ناب عاشورا و فرهنگ شیعه شده است؛ به طور قطع حضور میلیونی مردم در موسم اربعین حسینی به جهانیان نشان می دهد که مردم با تمام وجود در مسیر و محبت به اهل بیت علیهم السلام ایستاده اند.

این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: مردم عزیز و قدرشناس ما در موسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی " بابی انت و امی" را به زیبایی نشان دادند و در استقرار مواکب و در پیاده روی اربعین همه چیز خود را فدا کردند و برای عشق به اهل بیت علیهم السلام جان و مال و همه چیز خود را تقدیم می کنند./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات