۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۳۴۲۴۵
نمایشگاه مطبوعات؛

اربعین نماد تمدن اسلامی است

ایزدی فر اربعین را نماد تمدن اسلامی دانست و تصریح کرد: دستآوردهای یک جامعه در قالب نماد ظهور می کند و اربعین نماد تمدن اسلامی است.
 غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

عباس ایزدی فر در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان این که تمدن، جلوه فرهنگ، اندیشه و ارزش های جامعه است، گفت: تمام دستآوردهای یک جامعه در قالب تمدن خود را نشان خواهد داد.

سردبیرفصل نامه فرهنگ و پژوهش ادامه داد: ظهور و بروز ارزش ها در تمدن، نیازمند نماد است و اربیعن این فرصت را ایجاد می کند که بتوانیم در قالب تمدن اسلامی ظاهر شویم؛ اربعین نمادی است که طرفداران تمدن اسلامی به دور آن جمع می شوند.

وی اربعین حسینی را نماد تمدن اسلامی با روش شناسی حق طلبانه تشیع دانست و تصریح کرد: اربعین حسینی موجب تداوم فرهنگ و تمدن اسلامی است؛ اربعین این ظرفیت را دارد که بتوانیم آن را به عنوان نماد جهانی معرفی کنیم که در این زمینه نیازمند پژوهش و حتی تبلیغات لازم هستیم.

پژوهشگر تاریخ در پایان به ظرفیت های اربعین اشاره کرد و گفت: ایجاد همگرایی ملی و مذهبی در کشور، فرهنگ سازی ندامت و پیشمانی از عدم انجام تکلیف و کمک به هم نوع از ظرفیت های فرهنگ اربعین به شمار می روند./۱۳۲۵۲۰۱/ج

 

ارسال نظرات