۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۳۵۲۹۸

جشنواره قرآنی مدهامتان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامّتان» ویژه اعضای کانون های مساجد آذربایجان شرقی با استقبال فعالان مسجدی در تبریز برگزار شد.
جشنواره مدهامتان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ دوازدهمین دوره جشنواره قرانی "مدهامّتان" کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی عصر امروز در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز با استقبال گرم چهره های قرآنی برگزار شد.

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در مراسم آغاز این مسابقات اظهار داشت: جشنواره قرآنی "مدهامّتان " از سری جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد است که هر ساله با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری و فعالان در رشته های مختلف برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مسابقات با هدف کشف استعداد های برتر قرانی، ایجاد زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ متعالی قرآنی درجامعه و ایجاد بستر لازم برای حضور اعضای قرانی کانونهای مساجد در مسابقات کشوری و بین المللی برگزار می شود.

هادی نیا افزود: در این مرحله از دوازدهمین جشنواره قرآنی "مدهامّتان" که در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و اذان برای افراد 18 تا 30 سال آقایان و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برای نوجوانان پسر سنین 8 تا 15 ساله دختر و به صورت استانی برگزار می شود؛ حدود 250 نفر از علاقمندان قرانی عضو کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی شرکت می کنند. 

به گفته وی خواهران 18 تا 30 سال در رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل و نیز نوجوانان دختر 8 تا 15 ساله در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز این جشنواره شرکت کردند.            

وی با اشاره به آیین نامه این جشنواره  تصریح کرد: تمام شرکت کنندگان می توانند فقط در یک رشته به اضافه مفاهیم قرآن و نهج البلاغه شرکت کنند. 
                    
محمد هادی نیا اضافه کرد: برگزیدگان اول تا سوم مرحله استانی طی مراسم اختتامیه در استان تجلیل و نفرات اول تمام رشته ها غیراز رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز که فقط استانی بود، به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.                                                                                                                

یاد آور می شود؛ این مرحله از جشنواره قرانی مدهامتان کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی دیروز در مسجد امام خمینی(ره) شهید یاغچیان تبریز به اجرا در آمد و مرحله کشوری از 14 تا 17 آذر در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبار، به اذعان اساتید و داوران محترم، این جشنواره هم از لحاظ استقبال گرم چهره های قرانی و هم از لحاظ محتو او دیگر آیتم ها به صورت موفق و مطلوب برگزار شده که این موفقیت به لطف خداوند و در سایه تلاش بی منت و رفتار توام با احترام و صمیمیّت با شرکت کنندگان حاصل شده است. 

هادی نیا ادامه داد: امید واریم با تدابیر لازم و اختصاص اعتبار مربوطه، بتوانیم در جهت ترویج قصه های قرآنی، نمایشنامه و تئاتر قرانی و تربیت چهره های هنری در رشته های مختلف قران نیز قدمهای موثر برداریم./۹۳۵/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات