۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۳۵۳۱۰
نماینده مردم تبریز:

رسانه‌ها مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارند

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اهمیت، نقش و جایگاه رسانه‌ها در عصر ارتباطات و اطلاعات بر کسی پوشیده نیست، گفت: رسانه‌ها مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارند.
احمد عیلرضا بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با حضور در غرفه خانه مطبوعات این استان به گفت‌وگو با اعضای هیأت مدیره این تشکل رسانه‌ای پرداخت.
وی با بیان این‌که خانه مطبوعات استان ملجأ و خانه همه فعالان رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی است، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان پس از چند سال وقفه، رویدادی بسیار مبارک و قابل تقدیر است که امیدواریم همه ساله این حرکت ارزشمند به نفع اصحاب رسانه باز دیگر تکرار شود.
علیرضابیگی با بیان این‌که اهمیت نقش و جایگاه رسانه‌ها در عصر ارتباطات و اطلاعات بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: در دوران کنونی توسعه جوامع و فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف بدون توجه به کارکرد رسانه‌ها غیرممکن است، امروز نیازمند رسانه‌هایی به‌روز و مطالبه‌گر در کشور هستیم.
استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که رسانه‌ها مدیریت اذهان و افکار عمومی را نیز بر عهده دارند، افزود: اگر دشمنان نظام اسلامی سیاست‌های خود علیه کشورمان را با استفاده از رسانه‌های بین‌المللی و فراگیر زمینه‌سازی می‌کنند، ما نیز باید از وجود چنین رسانه‌هایی بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به این‌که زبان رسانه در عصر کنونی رساترین ادبیات لازم برای تعاملات بین‌المللی را در اختیاز سیاست‌مداران قرار می دهد، اظهار داشت: برای مقابله با دشمنان باید به زبان رسانه در شکل های مختلف مجهز شویم؛ رسانه هایی که در مسیر حقیقت و دلدادگی ملت و پافشاری بر آرمان های انقلاب حرکت کنند؛ موفق خواهند بود.
علیرضابیگی با تأکید بر نقش رسانه ها در ارتقای شعور سیاسی مردم و انعکاس واقعیت ها به مسؤولان نظام گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی برای آشنایی مردم با رسانه‌های مکتوب و مجازی است که می‌توان از تجربه امسال نمایشگاه در سال‌های آتی بهره مند شد.
همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل رسانه‌ای اظهار داشت: خانه مطبوعات استان امسال متولی برگزاری نهمین دوره نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی شده است و شاهدیم که بیش از 60 رسانه استانی در این رویداد فرهنگی مشارکت دارند.
وی با اشاره به این‌که نمایشگاه مطبوعات استان پس از وقفه‌ای چهار ساله به همت خانه مطبوعات و با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود، گفت: حضور رسانه‌های شهرستانی و مجازی در این رویداد مهم فرهنگی قابل توجه و در نوع خود نسبت به گذشته بی‌نظیر بوده است./935/
پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات