۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۵۳۵۳۲۸
نمایشگاه مطبوعات؛

خجسته: نظر مجلس به دو وزیر پیشنهادی مثبت است/ امنیت اقتصادی زمینه‎ساز جذب سرمایه خارجی و ایجاد اشتغال

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت رأی اعتماد دو وزیر پیشنهادی، گفت: دو وزیر پیشنهادی با رأی بالا منتخب می‌شوند و نظر مجلس نسبت به دو وزیر مثبت است.
 غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات خجسته

امیر خجسته، نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا  در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مورد بیانات مقام معظم رهبری در طی روزهای گذشته درباره موضوع امنیت اقتصادی، گفت: امنیت اقتصادی اصل بحث ما در جامعه است به این معنا که تا زمانی که ما امنیت را برقرار نکنیم سرمایه‌گذار هیچ‌وقت در کشور ما سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وی ادامه داد: سرمایه همیشه ترسو است و چنانچه امنیت وجود نداشته باشد سرمایه‌گذار پرواز می‌کند و به جای دیگری می‌رود، لذا اولین نکته در مورد کشور ما که خوشبختانه امروز یک کشور امن در دنیا هستیم این است که بتوانیم امنیت سرمایه و سرمایه‌گذار را تأمین کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر ما نتوانیم امنیت لازم را در داخل کشور فراهم کنیم قطعا سرمایه‌گذار خارجی به کشور ما نمی‌آید، در سطح ملی نیز روند به همین شکل است و چنانچه امنیت داخلی حفظ نشود سرمایه‌گذار دست به کاری نمی‌زند.

خجسته یادآور شد: مقام معظم رهبری در این برهه زمانی نکته بسیار ظریف را مطرح کردند و از این رو مسؤولان باید توجه داشته باشند که وقتی سرمایه‌گذار می‌آید قبل از حضور او امنیت اقتصادی را برای او فراهم کنند و بر روی این موضوع حساس باشند.

وی افرود: عده‌ای از افراد نظرتنگ درک نمی‌کنند که سرمایه‌گذاری یعنی ایجاد اشتغال و امید دادن به جوانان است، امروز هر کسی بتواند اشتغال ایجاد کند قهرمان ملی ما خواهد بود، این افراد فکر می‌کنند اگر دولت یا نمایندگان از سرمایه‌گذاری حمایت می‌کنند در واقع حامی مفاسد اقتصادی هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در برخی موارد مشاهده شده است که برخی می‌گویند چرا فلان فرد از شرکت خارجی حمایت می‌کند و این بیان درست نبوده زیرا این فرد از اشتغال و کار حمایت می‌کند، ما دست سرمایه‌گذاری که ایجاد اشتغال کند می‌بوسیم.

خجسته ادامه داد: سرمایه‌گذاری خارجی هیچ‌وقت حاصل نمی‌شود مگر آنکه امنیت در داخل برقرار شود، اگر زمانی سرمایه‌گذار احساس کند که سرمایه در معرض خطر است قطعا به سوی کشوری می‌رود که امنیت در آنجا برقرار باشد، اینکه می‌گویم امنیت مهم است به این دلیل است که هر پیشرفتی در گرو امنیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت استارت اقتصاد پایدار است، تصریح کرد: امنیت هم زمانی حاصل می‌شود که مسؤولان ما نسبت به این موضوع با یک حساسیت خاصی برخورد کنند و اولویت اول خود را امنیت قرار دهند زیرا پیشرفت کشور متوقف بر امنیت است، اگر امنیت برپا شد به همراه آن اشتغال، سرمایه‌گذار و ... می‌آید و در مقابل بالعکس آن اگر اتفاق بیفتد آن سرمایه گذاری هم که وجود دارد، خواهد رفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت دوازدهم در زمینه بحث اقتصادی نیز گفت: دولت دوازدهم کارهایی را انجام داده است اما این کارها باید کمی ملموس‌تر باشد، خوشبختانه دولت توانسته سرمایه‌گذاران بین‌المللی را جذب کشور کند و این به خاطر این است که امروز اروپا، آسیا و آفریقا ایران را امن‌ترین کشور دنیا می‌دانند.

خجسته بیان کرد: امروز خارجی‌ها تمایل به حضور در ایران دارند، در جلساتی که ما در اروپا و سایر کشورهای آسیایی داشتیم علاقه مندی خاصی برای سرمایه‌گذاری در ایران داشتند.

وی در پایان در مورد رأی اعتماد دو وزیر پیشنهادی، افزود: دو وزیر پیشنهادی با رأی بالا منتخب می‌شوند، نظر مجلس نسبت به دو وزیر مثبت است زیرا مجلس در تلاش است به دولت کمک کند تا هر چه سریع‌تر به کارهای اساسی خود برسند./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات