۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۳۵۳۳۴
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

فروپاشی بنیان خانواده از اقدامات شیطان و فرهنگ دجالی است

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: یکی از کارهای شیطان و فرهنگ دجالی، فروپاشی بنیان خانواده است، وقتی نظام خانواده از هم پاشیده شد، دیگر سربازی برای دین خداوند تربیت نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی پژوهشگر و مبلّغ دینی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که امروز در بیت الحسین(ع) برگزار شد، گفت: هیچ تردیدی نیست که اعمالی مانند تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نمازها، قرائت سوره مؤمنون در روزهای جمعه، خواندن دعای عدلیه و ... که از سوی اولیای الهی بر آنها سفارش شده در عاقبت به خیری انسان اثر دارد اما آنچه از همه مهمتر است و سبب می‌شود زندگی انسان به گونه‌ای باشد که مرگ او نیز زیبا باشد و دعای ملائکه و مؤمنین را به همراه داشته باشد، خوش اخلاق بودن است.

وی افزود: خداوند متعال از اخلاق خوب یک شخص راضی خواهد بود حتی اگر یک مشرک آن اخلاق را داشته باشد، همین‌طور به علت اخلاق بد یک شخص، از او ناراضی خواهد بود حتی اگر او یک زاهد و عابد باشد. مؤمن حتی اگر یک اخلاق خوب در خود داشته باشد، همین صفت او را به اهل بیت متصل می‌کند.

پژوهشگر و مبلّغ دینی ابراز داشت: یکی از مهمترین اخلاق اهل بیت خوش معاشرتی و خوش نشین بودن با مردم بود. اهل بیت حتی با کسانی که با آنها رفتار ناخوشایند داشتند، مهربان و کریم بودند.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به روایات، اخلاق بد سبب از بین رفتن اعمال خوبی می‌شود که انسان در گذشته انجام داده است. تندخویی، با کنایه صحبت کردن و دل شکستن سبب ضایع شدن اعمال گذشته انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: اخلاق خوب همه جا خوب است و کارایی دارد مخصوصاً در خانه و در رفتار با خانواده؛ اخلاق بد نیز همین اثر را دارد، اگر شخصی اخلاق بد داشته باشد در خانه بدترین حالت آن بروز پیدا می‌کند زیرا فضای خانه را که باید فضایی امن و آرام باشد برای افراد آن تبدیل به زندان می‌کند.

وی افزود: عکس العمل رفتار بد در خانه و با افراد خانواده، فشار قبر است. یکی از دلایل فشار قبر، انعکاس عمل ما در دنیاست که کسی را در تنگنا و فشار قرار داده‌ایم.

پژوهشگر و مبلّغ دینی ابراز داشت: اگر خانه را به محل تندی و سختی و آزار و اذیت تبدیل کردیم، این خانه دیگر محل رشد و تربیت نخواهد بود و این کار دقیقاً همکاری با شیطان است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: یکی از کارهای شیطان، دستگاه ابلیس و فرهنگ دجالی در آخرالزمان که متاسفانه در زمان حاضر شکل گرفته، فروپاشی بنیان خانواده است، زیرا شیطان می‌داند وقتی نظام خانواده از هم پاشیده شد، دیگر سربازی برای دین خداوند تربیت نخواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار شیطان این است که نزاع و فاصله درست کند، تمام پیوندهای عاطفی میان خانواده‌ها را سست کرده، روابط خانوادگی را از صمیمیت خارج ‌کند و کینه و بغض را بین خانواده رواج می‌دهد. در نقطه مقابل توسل به اهل بیت محبت و مودت را بین خانواده‌ها هر روز بیشتر می‌کند؛ به روایتی خانه محل عبادت، ریاضت و تربیت است و با کارهای ساده در خانه می‌توان حسنه‌هایی در نامه عمل ثبت کرد که حتی در مسجد نمی‌توان آن را انجام داد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات