۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۳۵۳۷۵
نمایشگاه مطبوعات؛

مختاری: خبرگزاری رسا وظیفه خطیری در آگاهی‌بخشی به جوانان دارد/ اربعین نوید وحدت‌بخشی در جامعه

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی درباره نقش رسانه‌ها در پساداعش، گفت: اگر این دوره را به جدیت دنبال کنیم نقش رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری رسا باید نقش محوری و اساسی باشد.
 غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با موضوع پست داعش و وضعیت این گروه تروریستی در منطقه، گفت: خوشبختانه امروز در مقطعی از زمان قرار داریم که شاهد فروپاشی از سیستم جهل و نادانی هستیم، اگر این دوره را به جدیت دنبال کنیم نقش رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری رسا باید نقش محوری و اساسی باشد.

وی ادامه داد: برای آگاهی بخشی به همه طوایف به خصوص نسل جوان یک وظیفه خطیر بر عهده همه خبرگزاری ها به ویژه خبرگزاری رسا که به نوعی منتصب به حوزه و علما است وجود دارد، این دوره خوشبختانه به گونه ای در حال عبور است که مأموریت و رسالت همه‌ی رسانه‌ها است که جامعه را به سمت و سویی سوق دهند که نگاه قشری، افراطی و قرائت‌های متعصبانه از جامعه علمی ما رخت ببندد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در مورد وضعیت تقریب در دنیا تاکید کرد: شکر خدا تقریب مذاهب اسلامی تا به امروز گام‌های مؤثری را برداشته است، یعنی همان مأموریتی که رهبری بردوش آیت الله اراکی گذاشته و همان دیپلماسی وحدت که از سوی رهبری به تقریب توصیه شده است امروز در راستای تحقق این دیپلماسی قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری یادآور شد: به نظر بنده امروز در مقابله با تکفیر و در مبارزه کردن و ریشه کن شدن نگاه متعصبانه؛ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قدم‌های خوبی را برداشته و دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در ایجاد ارتباط و تحکیم روابط دوجانبه با جهان اسلام به صورت آکادمیک در عرصه علمی و دانشگاهی موثر و نقش آفرین بوده است.

وی در مورد شرایط اربعین و اینکه این پیاده‌روی مختص شیعیان مطرح می‌شود، اظهار کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک کاروان تقریبی را به راه انداخته و به لحاظ علمی نیز در این رابطه کارهای علمی خوبی انجام شده و امروز اربعین اتفاقا نوید وحدت‌بخشی در جامعه را دارد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: امروز حضور اهل تسنن و پیروان سایر ادیان در این مراسم نشان می‌دهد که اربعین یک فرصتی برای نزدیکی تقریب مذاهب با یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری درباره اتفاقات اخیر حمله به دو روحانی در تهران نیز تصریح کرد: جامعه روحانیت باید آگاه و بصیر باشد، در واقع روحانیان ما باید با یک نگاه انقلابی و داشتن روحیه استکبارستیزی مسیر را ادامه دهند و صحنه را ترک نکنند./۸۱۶/۲۰۱/ح

ارسال نظرات