۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۳۵۳۸۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

اجرای طرح «قطار فرهنگی» در مسیر بندرعباس-مشهد و بالعکس، سفر استاندار پولیای ایتالیا به هرمزگان و برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان از اجرای طرح «قطار فرهنگی» با همکاری ستادهای اقامه نماز هرمزگان و خراسان رضوی، اداره کل راه آهن و سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خبرداد و گفت: این طرح از روز دوشنبه اول آبان ماه جاری کلید خورده است.

وی افزود: این طرح که به صورت آزمایشی  و تا پایان برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در قطار مشهد -بندرعباس اجرا می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، استقرار روحانی در قطار برای اقامه نماز جماعت در ایستگاههای بین راهی، ارائه مشاوره دینی، پاسخ به سئوالات شرعی و تصحیح قرائت نماز در حین سفر را یکی از برنامه های این طرح برشمرد و افزود: در این طرح از روحانیون مرکز تخصصی نماز خراسان رضوی استفاده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد از اجرای مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز در بین مسافرین و اهدای جوایز به برترین ها به عنوان یکی دیگر از برنامه های طرح یاد کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت در همه سفرهای بندرعباس-مشهد و بالعکس کلیپ های نماز و زیارت در طول سفر پخش خواهد شد.

گفتنی است؛ بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز و فضای مجازی روز 30 آذر ماه به میزبانی هرمزگان در بندرعباس برگزار می‌شود.

استاندار پولیای ایتالیا به هرمزگان سفر می‌کند

علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در ششمین جلسه شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی استان گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

وي ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات انواع محصولات تولیدی استان به ویژه محصولات کشاورزی و حوزه صنایع معدنی استان هرمزگان هستند.

رئوفی با اشاره به اهمیت استفاده مناسب از بازار کشور قطر در صادرات انواع محصولات، تصريح كرد: محصولات ارسالی به کشور قطر به ویژه محصولات کشاورزی به صورت استاندارد و با رعایت  معیارهای مورد نظرکشور مقصد ارسال شود تا این بازار مهم از دست نرود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از سفر استاندار استان پولیای کشور ایتالیا به هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: استاندار پولیای ایتالیا با هدف تعمیق و گسترش روابط بین دو استان به احتمال زیاد اواخر آذر و یا اوایل دی‌ماه سال جاري به هرمزگان سفر خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های هرمزگان در کشور عمان، بيان داشت: سومین نمایشگاه توانمندی‌های هرمزگان در کشور عمان با هدف معرفی ظرفیت‌های بخش خصوصی استان اواخر دی‌ماه و یا اوایل بهمن ماه سال جاري درکشور عمان برپا خواهد شد که بخش خصوصی از این فرصت به صورت مناسب استفاده کند.

رضا مدرس، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به نزديكي فرهنگی مردم عمان و استان هرمزگان، عنوان كرد: در برپایی نمایشگاه توانمندی‌های هرمزگان به انتقال ظرفیت‌های فرهنگی استان به ویژه در حوزه صنایع دستی توجه ویژه شود.

وی افزود: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در این نمایشگاه توانمندی‌ها موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا بخش گردشگری صنعت نوظهوری است که می تواند زمینه‌ساز رونق بسیاري از بخش‌ها باشد.

بیش از 100 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در هرمزگان برگزار می شود

سید عبدالمحمد سجادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان در نشست خبری گفت: به منظور پاسداشت هفته پدافند غیرعامل از ششم تا 12 آبان ماه سال جاری در مرکز استان و سایر شهرستان های استان هرمزگان و همچنین بخش های تابعه و جزایر، برنامه هایی اجرا خواهد شد.

وی به تشریح برنامه های ویژه پدافند غیرعامل در استان پرداخت و افزود: برگزاری 38 مانور رزمایش میدانی و دورمیزی، 37 دوره آموزشی، 3 همایش و نشست تخصصی، 7 مسابقه مقاله نویسی با موضوع پدافند غیرعامل در ادارات، ده ها مسابقه نقاشی و انشاء در مدارس، 10 مصاحبه رادیویی رؤسای کارگروه ده گانه و مصاحبه تلویزیونی از جمله این برنامه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان در ادامه، برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری ویژه همه اقشار دانشجو و دانش آموز، کسبه، کارگران، بسیجیان و خانواده ها خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره با موضوع شعر، نقاشی و مقاله برگزار می شود و علاقمندان تا 17 آذرماه سال جاری مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه پدافند غیرعامل استانداری ارسال کنند.

سجادی همچنین افزود: مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری، پایان آذرماه با هدف تجلیل از برگزیدگان این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای کارگروه های دوازده گانه پدافند غیرعامل استان از تاریخ یکشنبه مورخ 7 الی 12 آبان ماه سال جاری در محل سالن فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی شهر بندرعبلاس برپاست و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعات 8 صبح الی 13 و در نوبت عصر نیز از ساعت 15 الی 18 از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان در ادامه به تشریح کارگروه های شرکت کننده در نمایشگاه پرداخت و گفت: در این نمایشگاه، 12 کارگروه امداد و نجات، کارگروه انرژی شامل پالایشگاه نفت بندرعباس، گاز سرخون و قشم، شرکت پخش فرآورده های نفتی و شرکت نفت فلات قاره، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و همچنین شرکت های تولید، توزیع و انتقال برق و شرکت های آب نیز حضور دارند./851/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات