۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۳۵۴۱۱
نماینده ولی فقیه در قزوین:

دانش‌آموزان در پیگیری آرمان‌های انقلاب پیشتاز هستند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: پیش از انقلاب اسلامی همراهی و هماهنگی دانش‌آموزان در مبارزات انقلابی، برای روحانیان، طلاب و انقلابیون روحیه‌بخش بود و بحمدالله امروز نیز دانش‌آموزان در پیگیری آرمان‌های انقلاب و مطالبات رهبری پیشتاز هستند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مسؤولان بسیج دانش‌آموزی و جمعی از دانش‌آموزان استان قزوین که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی همراهی و هماهنگی دانش‌آموزان در مبارزات انقلابی، برای روحانیون، طلاب و انقلابیون روحیه‌بخش بود و بحمدالله امروز نیز دانش‌آموزان در پیگیری آرمان‌های انقلاب و مطالبات رهبری پیشتاز هستند.

وی در ادامه به تشریح اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی از سوی دانش‌آموزان پرداخت و تصریح کرد: امام خمینی(ره) مساجد را سنگر نامیدند و رهبر انقلاب نمازهای جمعه را قرارگاه فرهنگی، ایمانی، تقوایی، بصیرتی و قلب فرهنگی هر شهر نامگذاری کرده‌اند.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: ما هم باید با پیروی از فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نمازهای جمعه و مساجد را به عنوان مهمترین مراکز عبادت و بندگی، پایگاه اصلی و بنیادین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم و اگر این هدف را با جدیت دنبال کنیم که در این صورت به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر جذب حداکثری جوانان به نمازهای جمعه و جماعت تأکید کرد و ابراز داشت: خداوند تأکید دارد که مساجد را کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و جامعه دانش‌آموزی ما به عنوان قشری جوان، پویا، پاک و مؤمن می‌توانند نقش مهمی در آبادانی مساجد ایفا کنند، اما لازم است مسؤولان زمینه جذب و فعالیت هر چه بیشتر آن‌ها را در مساجد و نمازهای جمعه فراهم کنند.

وی در پایان گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های مؤثر و امیدوارکننده‌ای در ستاد نماز جمعه قزوین برای جذب دانش‌آموزان و استفاده حداکثری از ظرفیت آنها در نماز جمعه قزوین تدوین شده است که اجرای کامل آن‌ها نیازمند همکاری و همراهی بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار آقای سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش و آقای رضا ابراهیمی، مسئول بسیج دانش‌‌آموزی استان قزوین گزارشی از برنامه‌های خود در هفته بسیج دانش‌آموزی ارائه کردند./873/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات