۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۳۵۴۸۰
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

رعایت کامل حجاب اسلامی از مصادیق شعائر الهی است

حجت الاسلام حائری زاده یکی از اهداف دشمنان تحت پوشش ماهواره، فضای مجازی، تهدیدها و تحریم ها را از میان بردن شعائر الهی بیان کرد و گفت: یکی از شعائر الهی رعایت کامل پوشش و حجاب اسلامی است.
حجت الاسلام محمدحسین حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام سید محمدحسین حائری زاده، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در آخرین شب از دهه اول ماه صفر در مسجد جامع نجف آباد، گفت: عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است و دائماً عاشورا در پیش و قیام کربلا بشر را نصیحت می کند البته باید بشر لیاقت شنیدن این نصیحت را داشته باشد.

 وی یکی از علل قیام عاشورا را عدم معرفت نسبت به کلام الهی بیان کرد و افزود: چطور مردم قرآن سر نیزه کردن معاویه را قبول کردند ولی وقتی امام حسین در دشت کربلا قرآن به سر گرفت، به پیشانی مبارکش سنگ زدند، چون در واقع مردم خود قرآن را قبول نداشتند و اصلاً به قرآن اعتقاد نداشتند و چنان دین مردم وارونه شده بود که امام زمان که قرآن مجسم بود را کنار گذاشتند.

حجت الاسلام حائری زاده در ادامه مباحث شب های گذشته درباره عوامل رسیدن به مرحله مدافعین حریم افزود: حریم، حدود و مقررات الهی است که در مرحله اول نیاز به معرفت دارد و انسانی که طبق فرموده امام موسی کاظم(ع) به 4 مرحله معرفت خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و آسیب شناسی برسد، از مرحله خداشناسی و خداپرستی به مرحله خدایی شدن خواهد رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر خدا فرمانده وجود انسان شد، حریم الهی نگه داشته خواهد شد و برای رسیدن به چنین درجه ای که ولایت خدا فرمانده وجود انسان شود، طبق فرموده امام باقر باید دو ویژگی داشته باشیم، مرگ همیشه مقابل چشمت باشد و آرزوهایت پشت سرت و کسانی که به این درجه برسند، خدا ولی آنهاست.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، یکی از حریم های الهی را برپایی حکومت صالحین عنوان کرد و گفت: برپایی حکومت صالحین یکی از وعده های الهی است که با منحرف شدن مسیر ولایت این وعده الهی محقق نشد و در چنین حکومتی مردم موحد فکری می شوند و موحد در فرهنگ می شوند و همه چیز می شود خدا و غیر خدا همه هیچ کاره هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در رأس این حکومت واحد طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) باید امام عدل باشد نه امام عادل و نکته امامت اینجاست که اول باید امامت را بشناسیم تا امام عدل را بشناسیم و تا بشریت به این درجه از معرفت و شناخت حریم الهی نرسد، و تا مردم خودشان صالح نشوند، نباید منتظر مصلح باشند.

حجت الاسلام حائری زاده در ادامه، برپایی مجالس اهل بیت را تعظیم شعائر برشمرد و افزود: یکی از اهداف دشمنان از میان بردن شعائر دین اسلام است و تمام نیروی استکبار می خواهد به وسیله ماهواره، فضای مجازی، تهدیدها و تحریم ها حواس ما را از پاسداشت این شعائر که یکی دیگر از آنان رعایت پوشش و حجاب است پرت کند.

وی ادامه داد: چادر و رعایت کامل حجاب اسلامی از مصادق شعائر الهی است و آنانی که با وجود داشتن چادر، حجاب مناسبی ندارند، این رفتار آنها نوعی اهانت به حضرت زهرا است.

حجت الاسلام حائری زاده اضافه کرد: دشمنان با تمام امکانات خود به دنبال بی غیرت کردن مردان و بی حیایی زنان هستند که با وجود داشتن چادر، نشانی از حجاب اسلامی در آنها نباشد./1306/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات