۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۳۵۴۸۷
امام جمعه ارومیه:

خانواده شهدا مایه برکت کشور هستند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر تجلیل از خانواده شهدا، گفت: خانواده شهدا برکت و نعمتی برای ایران اسلامی هستند؛ از این رو کمترین مسؤولیت ما تجلیل و تکریم آنها است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در یادواره سرداران و ۱۱۰شهید شهرستان چایپاره با اشاره به جایگاه والای شهید، اظهار داشت: حفظ یاد شهدا کمترین وظیفه ما در برابر بزرگترین فداکاری آنها است.

وی با بیان اینکه شهید در اندیشه دینی و اسلامی از جایگاهی ارزشمند برخوردار است، گفت: هر انسانی در محضر معارف الهی قرار گیرد و روایات اسلامی را در باب شهادت مطالعه کند قطعا شهادت آرزوی او خواهد بود چناچه علمای بزرگ دین نیز چنین آرزویی داشتند.

امام جمعه ارومیه هدف شهید را حفظ و اعتلای اسلام و کلمه حق دانست و گفت: شهید در مسیر آرمان های والای الهی، حفظ اسلام، عمل و ترویج معارف قرآنی و برپایی نماز در جامعه جان خود را فدا می کند.

وی تکریم و تجلیل از خانواده های شهدا را یک وظیفه عمومی دانست و گفت: خانواده شهدا ولی نعمتان ما هستند و در حقیقت آنها مایه برکت و نعمت و غنیمت بزرگی برای ایران اسلامی و مردم کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه حمایت از مظلوم یک وظیفه اسلامی است که شهدای مدافع حرم بیش از همه آن را به جا آوردند، افزود: آموزه های قرآنی به ما آموخت که هر جا فریاد مظلومی شنیده شد به داد او برسیم.

وی با اشاره به تدابیر رهبری در کنترل پدیده تروریسی داعش در منطقه و در نهایت نابودی آن، تصریح کرد:بی تفاوتی نسبت به امور مسلمانان مانند مسلمانان مظلوم غزه، یمن و فلسطین با اندیشه قرآنی منافات دارد، تدابیر رهبری مطابق آموزه های الهی و قرآنی بود.

نماینده ولی فقیه در آ‌ذربایجان شرقی برگزاری یادواره شهدا را یک گام ارزشمند و مهم تلقی کرد و گفت: بزرگداشت شهدا و چنین یادواره هایی در حفظ یاد و راه شهدا و زنده نگاه داشتن آنها بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به تأثیر گذاری یادواره شهدا در نسل جوان و ترویج معنویت در جامعه در کنار حفظ فرهنگ شهادت، گفت: یادواره شهدا تجلیلی از مقام شهید و خانواده شهدا است./۸۵۴/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات