۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۳۵۴۹۳

درخواست مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام از مراجع تقلید

مدیر مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی گفت: تقاضای ما از مراجع این است که شورای استفتاء آنان کمک کنند و مشورت دهند تا متناسب با گروه های علمی در زمینه پزشکی، حقوق، بنیادین، فرهنگی اجتماعی و اقتصاد فعالیت ها صورت گیرد.
دیدار میرمحمدی با مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سید جمال میر محمدی رییس مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به رونمایی 11 اثر مؤسسه موضوع شناسی گفت: 19 اثر از نتایج پژوهشی نیز در هفته پژوهش یعنی سه ماه دیگر آماده و رونمایی می شود.

وی افزود: این اثرها می تواند مورد استفاده جامعه علمی و مردم باشد، با وجود کارهای خوبی که صورت گرفته، احساس می کنیم که در ابتدای راه قرار داریم، خود مجموعه نیز به کارهای انجام شده بسنده نمی کند و تلاش دارد که در مسائل بسیار دیگری که وجود دارد ورود کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از کارها فعالیت در زمینه اصول و مبانی موضوع شناسی است، اظهار داشت: زمینه دیگر فعالیت حوزه روش شناختی و روش تحقیق در موضوع احکام فقهی است که به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در باره آن کار می شود.

وی ادامه داد: بنا بر این است که در زمینه موضوع شناسی بحث مفهوم شناسی، مصداق شناسی، عنصر شناسی، گونه شناسی، تطبیق مصادیق بر موضوعات فعالیت انجام شود، 50 درصد از کار در حوزه نظری است و 50 درصد دیگر مربوط به حوزه های آزمایشگاهی می شود.

حجت الاسلام میرمحمدی با بیان این که بحث موضوع شناسی دارای تحقیقات میدانی و آزمایشگاهی است، ابراز داشت: تقاضای ما از مراجع این است که شورای استفتاء آنان کمک کنند و مشورت دهند تا  متناسب با گروه های علمی در زمینه پزشکی، حقوق، بنیادین، فرهنگی اجتماعی و اقتصاد فعالیت ها صورت گیرد.

وی عنوان کرد: نقطه نظرات مراجع تقلید در پیشرفت کار بسیار مؤثر است، رهنمودهای مراجع می تواند ما را در طی کردن مسیر موضوع شناسی فقهی کمک کند، امروز از 11 اثر موضوع شناسی آیین تکریم اهل بیت(ع) و آسیب شناسی آن، حرز، رشوه، مسافت شرعی، ارزش سنجی درهم و دینار، اعتکاف، بازی های اینترنتی، وحدت و تعدد در جرائم، روش های نوین باروری انسان، بانک خون بند ناف و در آمدی بر دانش موضوع شناسی رونمایی می شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات