۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۵۴۹۹
آیت الله جنتی:

عزت و امنیت امروز کشور به برکت فداکاری و خون شهدا است

دبیر شورای نگهبان با تجلیل از مقام والای شهیدان به ویژه شهید حججی، گفت: اگر عزت، افتخار و امنيت داريم و در مقابل دشمن ايستادگي و مقاومت‌ مي‌كنيم همه به خاطر خون اين عزيزان است.
حضور آیت الله جنتی بر مزار شهید حججی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله احمد جنتي پس از حضور در منزل پدر شهيد محسن حججي به اتفاق خانواده اين شهيد بزگوار بر مزار وي حاضر شدند.
دبير شوراي نگهبان اظهار داشت: من زبانم قاصرتر از آن است كه بخواهم در مورد شهيد حججي صحبت كنم و خودم را قابل نمي‌دانم. خداوند درباره شهيد صحبت كرده‌ است «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوص»؛ خدا دوست دارد كساني كه با بنيان استوار در مقابل دشمنان ايستاده و مي‌جنگند. خداوند مقام و منزلت شهدا را در قرآن بيان كرده است.
وي تصريح كرد: شهادت مقامي است كه امام علي (ع) در انتظارش بود؛ امامي كه همه فضائل در وجودش بود. عبادات، نماز، مناجات شبانه، يتيم‌نوازي و همه آن چه كه در مورد يك بشر مي‌توان متصور بود، در وجود امام علي (ع) وجود داشت با اين حال حضرت به همه خواسته‌هايش رسيده و فقط يك خواسته شهادت باقي مانده بود و همواره در انتظار شهادت بودند.
آيت‌الله جنتي خاطرنشان كرد: زماني كه شمشير ابن ملجم ملعون بر فرق مبارك امير المؤمنين (ع) رسيد، ايشان فرمودند كه فزت و رب الكعبه؛ به خداي كعبه فائز شدم. من نمي‌توانم در مورد اين شهيد بزرگوار صحبت كنم.
وي با تأكيد بر لزوم حفظ و ثبت خاطرات شهيد حججي گفت: از همه كساني كه با شهيد حججي ارتباط داشتند، پدر، همسر، هم‌رزمان و همكلاسي‌هايش خواهش مي‌كنم هر خاطره‌اي كه از وي دارند بنويسند كه خود شبه كتابخانه‌اي خواهد شد. اين‌ها همه درس و كتاب خداپرستي است. در هيچ كلاسي چنين درسي داده نمي‌شود. اگر صدها معلم بيايند هيچ قابل قياس با اين كلاس بزرگ نيست.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: اگر عزت، افتخار و امنيت داريم و در مقابل دشمن ايستادگي و مقاومت‌ مي‌كنيم همه به خاطر خون اين عزيزان است. چه پيغمبران زيادي كه در كنار آنها خداپرستاني جنگيدند و هيچ سستي و ضعفي از خود نشان ندادند و ترسي از مرگ نداشتند و به استقبال مرگي ‌مي‌رفتند كه همه از آن فرار مي‌كردند. در رأس آنها امام علي (ع) بودند كه فرمودند: عشق و علاقه من به مرگ از اشتياق كودك شيرخوار به پستان مادرش بيشتر است.
وي خاطرنشان كرد: امام علي (ع) استاد شهيدان است و امام حسين (ع) نيز در كلاس درس امير المؤمنين (ع) رشد و پرورش يافته بود. درس علوي خوانده بود. حضرت علي اكبر و حضرت قاسم عليهما السلام نيز در اين كلاس، درس خوانده بودند كه در روز عاشورا اين چنين جانفشاني كردند.
آيت‌الله جنتي با اشاره به ايام اسارت اهل بيت عصمت و طهارت (س) اظهار كرد: اگر خدا به ما عزتي داد كه آمريكا را شكست داديم و هيبت آمريكا را بر باد داديم، به بركت خون اين شهدا بود و به برکت شهادت عزيز شديم.
وي در پايان با تجليل از مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي اضافه كرد: آن كس كه راه امام حسين (ع) را به همه نشان داد امام خميني (ره) بود. امام نيز شاگرد اين مكتب بود و ان‌شاءا... خداوند همه ما را با آنها محشور فرمايد و توفيق حركت همه مردم ايران در اين راه را عنايت فرمايد. هر كسي هم كه قصد خلل و سد كردن اين راه را دارد خداوند ذليل كند. خداوند امام خامنه‌اي را نيز كه ادامه دهنده راه امام خميني (ره) است محفوظ و دشمنانش را ذليل نمايد./
۱۳۲۳/۱۰۳/ح

ارسال نظرات