۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۳۵۵۷۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

ارسال ۸۴۰ اثر به نخستین سوگواره عکس محرم، احداث ۲ پروژه بزرگ پالایشگاه هرمز و پتروشیمی پاک از سوی ستاد اجرایی فرمان امام راحل و تاکید بر ضرورت برخورد جدی‌تر با معضل قاچاق در هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، محمدمهدی جهانبخش مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی بندرعباس از دریافت ۸۴۰ اثر به نخستین سوگواره عکس محرم با هدف نمایش قدمت آئین‌های عزاداری و انواع سبک‌های نوحه خوانی عاشورایی خبرداد.

وی افزود: نخستین مسابقه سوگواره عکس محرم به مناسبت ایام ماه محرم و نشان دادن قدمت فرهنگ دینی عاشوراییان در هرمزگان، برگزار می‌شود  که در این راستا 840 اثر دریافت که از این تعداد 32 اثر برگزیده شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی بندرعباس تصریح کرد: در این دوره از مسابقه عکاسی 72 نفر شرکت کردند اما حدود 25 اثر به دلیل عدم رعایت شروط شرکت در سوگواره داوری نشدند.

جهانبخش گفت: آثار برگزشده این مسابقه به صورت دو دوره ای در نگارخانه روی دیوار مرکز شهر نمایش داده می‌شود، همچنین 32 نفر برگزیده لوح آثار برگزیده را دریافت می‌کنند.

وی هدف از برگزاری سوگواره عکس محرم را نمایش قدمت آئین‌های عزاداری و انواع سبک‌های نوحه خوانی عاشورایی به نسل جوان و توجه به فرهنگ عاشورا با زبان هنر عنوان کرد و افزود: 32 اثربرگزیده توی پیج اینستاگرام گذاشته می‌شود و هرکس لایک بیشتری داشته نفر اول این سوگواره از نگاه یا منتخب مردمی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی بندرعباس با بیان اینکه به نفرات اول تا سوم لوح تقدیر، جایزه و تندیس سوگواره اهدا خواهد شد، بیان کرد: نوحه نشسته سوگواری با قدمتی بالغ بر200 سال که توسط شیعیان مدینه به بحرین و در نهایت به میناب رسیده امروزه یکی از پرطرفدارترین مراسمات مذهبی این مرز و بوم می‌باشد.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی بندرعباس، این سبک عزاداری که خاص مردم جنوب به ویژه هرمزگان است در بین مردم هرمزگان طرفداران زیادی دارد و چند سالی است که به همت پیرغلامان و مقتل خوانان اجرا می‌شود.

احداث  2 پروژه بزرگ پالایشگاه هرمز و پتروشیمی پاک توسط ستاد اجرایی فرمان امامراحل در بندرعباس

فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست بررسی و پیگیری احداث پروژه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان که با حضور جمعی از مدیران ارشد این ستاد برگزار شد گفت: دو پروژه بزرگ اقتصادی پالایشگاه هرمز و پتروشیمی پاک بندرعباس توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان احداث خواهد شد.

وی افزود: برای احداث و اجرایی شدن پروژه‌های مهم و بزرگ در راستای ایجاد اشتغال و آبادانی استان هرمزگان به خصوص سواحل خلیج فارس و دریای عمان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) باید سرعت روند صدور مجوزها را بالا برد تا این پروژه ها سریع تر فعالیت خود را آغاز کنند.

همتی ادامه داد: احداث پالایشگاه هرمز در سواحل مکران در شهرستان جاسک از جمله این پروژه‌هاست که موجب توسعه هرچه بیشتر این منطقه می‌شود که نیاز به همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی استان برای صدور مجوز و آغاز عملیات اجرایی دارد.

استاندار هرمزگان برنامه‌ریزی برای احداث پتروشیمی در بندرعباس را نیز دیگر اقدام خوب و مؤثر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان برشمرد و بیان داشت: ما وظیفه داریم کمک کنیم تا مقدمات احداث این پروژه ها فراهم شود.

همتی تصریح کرد: پروژه پتروشیمی پاک در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس احداث می‌شود که موجب تکمیل زنجیره پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه هرمز خواهد شد.

وی گفت: دو پروژه بزرگ اقتصادی پالایشگاه هرمز و پتروشیمی پاک بندرعباس توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان احداث خواهد شد که بسیار حائز اهمیت است و موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و درآمدزایی خواهد شد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی این پروژه ها باید هرچه سریع‌تر آغاز شود، اظهار داشت: دو پروژه مهم پالایشگاه هرمز و پتروشیمی بندرعباس اثرات منطقه ای و جهانی مهمی در پی خواهد داشت.

تلاش سازمان تعزیرات حکومتی در راستای بهبود فضای کسب و کار

سید مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان در نشستی به مناسبت سالروز تشکیل تعزیزات حکومتی اظهار کرد: تعزیرات حکومتی با ماهیت کار قضایی وظیفه رسیدگی به تخلفات اقتصادی و بازار، بهداشت و درمان، غذا و دارو، دامپزشکی، فرآورده‌های سوختی، حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری، آرد و نان و گندم، بخش‌های دولتی و قاچاق کالا و ارز و تخلفات از قانون حقوق مصرف‌کنندگان را به عهده دارد.

وی افزود: وظیفه نظارت اولیه در حوزه‌های مورد اشاره با دستگاه‌های متولی است اما تعزیزات حکومتی به عنوان نماینده مردم هم در صورت ضرورت مستقیما نظارت و اعمال قانون می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با بیان این که مردم هم به منظور دفاع از حقوق‌شان می‌توانند شکایت مستقیم به این اداره در سطح استان داشته باشند، تصریح کرد: آگاه‌سازی مردم با وظایف سازمان‌ها چند مزیت دارد که اولین مزیت آن آگاهی مردم در پیگیری خواسته‌هایشان از سازمان‌ها است.

وی در تبیین دیگر مزیت‌های آگاه‌سازی مردم با وظایف سازمان، عنوان داشت: پیشگیری از تخلفات و جرائم، پاسخگویی به موقع سازمان‌ها به خواسته‌های مردم را نیز بدنبال دارد.

مدنی با اشاره به نام‌گذاری سال 1396 به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید در تحقق شعار سال تلاش و کوشش زیادی تا پایان سال انجام دهند چون استان هرمزگان با ظرفیت‌های گردشگری، تجارت، صادرات و واردات، صید و صیادی و تولید می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ایفا کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان یکی از موانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید در استان و کشور را معضل قاچاق کالا بیان کرد و با اشاره به ضرورت برخورد جدی‌تر با این پدیده، همه دستگاه‌ها را به مشارکت در آن فراخواند.

وی ادامه داد: اگر خواهان رونق تولید و اشتغال در استان هستیم، همه باید در مبارزه با معضل قاچاق خودمان را مسؤول بدانیم و نقش خودمان را به درستی در برخورد با قاچاق کالا ایفا کنیم.

مدنی گفت: یکی از وظایف اصلی تعزیرات حکومتی رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز است که با مشارکت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را به صورت جدی دنبال می‌کند و به موفقیت‌های خوبی در ماه‌های اخیر دست یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان بیشترین پرونده‌های وارده به این سازمان را پرونده‌های قاچاق کالا دانست و بیان داشت: با رویکرد جدیدی ایفای نقش خواهیم کرد که توجه به موضوع پیشگیری از تخلفات و جرائم در حوزه وظایف با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در اولویت آنها است.

وی از دیگر رویکردهای مهم تعزیرات حکومتی را بهبود فضای کسب و کار و کمک به رفع موانع تولید در چارچوب وظایف قانونی عنوان و گفت: دفاع از حقوق مردم، کاهش زمان رسیدگی و اجرای احکام نیز در بهبود وضعیت اقتصادی کشور بسیار موثر است./851/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات