۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۵۷۷
وزیر آموزش و پرورش:

پیشرفت و توسعه متوازن کشور درگرو آگاهی و فعالیت دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش پیشرفت و توسعه گسترده کشور را در گرو آگاهی و فعالیت دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند؛ بنابراین ما باید ارزش و قدر این سرمایه‌های عظیم را بدانیم و مزمینه رشد و ترقی آنان را در جامعه فراهم کنیم.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، امروز در یادواره شهید فهمیده و 36 هزار دانش آموز شهید که با حضور مسؤولان، مدیران وزارت آموزش و پرورش و خانواده معظم شهدا و شهید فهمیده در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، گفت: شهید فهمیده الگویی مناسب برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن به شمار می‌رود.

وی افزود: شهید فهمیده با خلق حماسه‌ای ماندگار الگویی برای شهدای دانش آموز و سایر شهدا در دوران دفاع مقدس شد بنابراین امروز زنده نگاه داشتن یاد آن رهبر 13 ساله وظیفه‌ و مسؤولیتی همگانی است.

بطحایی با بیان اینکه شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس با نثار جان شجاعانه و در نهایت شهامت پایه‌های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را محکم کردند، ابراز کرد: امروز تاریخ کشور شاهد 36 هزار شهید فروزان است که همچون ستارگان بر تارک آسمان می‌درخشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهدای دانش آموز نه تنها در حال حاضر برای دانش آموزان الگو و اسوه هستند بلکه برای نسل آینده نیز الگویی مناسب خواهند بود تا راه آنان را ادامه دهند.

وی پیشرفت و توسعه گسترده کشور را در گرو آگاهی و فعالیت دانش آموزان دانست و اظهار داشت: دانش آموزان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند بنابراین ما باید ارزش و قدر این سرمایه‌های عظیم را بدانیم و زمینه رشد و ترقی آنان را در جامعه فراهم کنیم.

بطحایی شهید فهمیده را اسطوره‌ای ماندگار در تاریخ کشور بیان کرد و گفت: ایمان و اخلاق مداری شهید فهیمده او را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد و امروز این مهم مورد هجمه وسیع دشمنان قرار گرفته تا اخلاق و باورهای اعتقادی را در کشور ریشه کن کنند.

وزیر آموزش و پرورش هدف از برگزاری این مراسم را گرامیداشت ایمان و اخلاق در جامعه و ترویج اخلاق مداری شهید فهیمده بیان کرد و گفت: شهدای دانش آموز نماد از خودگذشتگی و ایثار بودند که در سایه معرفت به آن مقام دست یافتند و امروز آنان بهترین الگو برای دانش آموزان برای پیشرفت و تعالی کشورمان به شمار می‌روند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات