۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۳۵۵۹۶
آیت الله طبرسی:

روحانیت مهم ترین پشتوانه معنوی انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در مازندران از روحانیت به عنوان پشتوانه معنوی انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که امروز روحانیت رسالت سنگینی در حفظ و بقای انقلاب اسلامی دارد، گفت: تلاش امروز روحانیت انقلابی باید تقویت آرمان ها و ارزش های انقلاب در منابر و خطابه ها باشد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس و کارکنان دادگاه ویژه روحانیت استان به جایگاه ارزشمند روحانیت در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: حفظ دین و تقویت آن در جامعه همواره مهم ترین دغدغه روحانیت در جامعه بوده است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، روحانیت را مدافع حریم اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اگر نقش آفرینی روحانیت در طول تاریخ نبود امروز اسلام ناب جایگاه فعلی خود را نداشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت برای دفاع و حراست از دین و انقلاب هر چه در توان داشته به کار گرفته است، تصریح کرد: اقدامات اثرگذار روحانیت همواره تیری در قلب دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که در صد سال گذشته روحانیت سرسلسله جنبان همه حرکت های انقلابی و مردمی علیه ظلم و استبداد بوده است، افزود: اگر نقش آفرینی روحانیت با بصیرت و انقلابی نبود نهضت های مردمی دهه های اخیر شکل نمی گرفت.

امام جمعه ساری با بیان این که روحانیت همچون کوهی مستحکم در برابر دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب ایستادگی کرد، خاطرنشان کرد: در هیچ یک از صفحات تاریخی، عقب نشینی و سکوت روحانیت اصیل و انقلابی در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان دین و انقلاب وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران از روحانیت به عنوان سنگربانان دین و انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که مدیریت و راهبری جامعه به سوی سعادت و تعالی رسالت مهم روحانیت است، تصریح کرد: به همین دلیل روحانیت خوب باید توطئه های دشمن را بشناسد تا بتواند نسخه ای مناسب را برای برخورد با این توطئه ها به مردم ارائه کند.

آیت الله طبرسی با بیان این که روحانیت عنصر اصلی در مبارزات نهضت انقلاب اسلامی را تشکیل داده است، تصریح کرد: تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بر افراشته شدن پرچم اسلام ناب در جهان نیز با حضور پررنگ روحانیت با بصیرت و انقلابی محقق شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حفظ معارف اسلامی و ایمان عمیق ملت ایران به مکتب حیاتبخش اسلام ناب را مرهون تلاش های علما و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت در دوران مبارزه نهضت انقلاب در کانون مبارزات علیه رژیم طاغوت قرار داشتند و با شکل دهی بسیاری از حرکت های مردمی علیه رژیم زمینه نابودی حکومت پهلوی را فراهم کردند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که روحانیت در همه نهضت های مردمی پیشگام بوده است، گفت: جایگاه مردمی روحانیت همواره سد محکمی برای دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب برای ضربه زدن به این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه ارتباط و پیوند خود را بر مردم کمرنگ نکرده است، گفت: پشتوانه مردمی همواره یکی از ویژگی ها و شاخصه های مهم روحانیت اصیل شیعه در تاریخ بوده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که در جریان نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز مردم مهم ترین پشتوانه امام خمینی(ره) بودند، خاطرنشان کرد: این پشتوانه عظیم مردمی امروز با گذشت حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی همچنان وجود دارد و عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه ها و صحنه های مختلف است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که روحانیت علیرغم جایگاه ارزشمندی که در انقلاب اسلامی دارد اما هیچ گاه به دنبال سهم خواهی نبوده است، تصریح کرد: روحانیت در چهار دهه اخیر هر چه در توان داشته برای حفظ انقلاب و آرمان های آن به کار گرفته و در این مسیر ذره ای کوتاهی نکرده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که روحانیت قدرتمندانه در برابر بدخواهان دین و انقلاب ایستاده و لحظه ای از این مواضع به حق خود عقب نشینی نخواهد کرد، بیان داشت: روحانیت ثابت کرده برای حفظ دین و انقلاب کاملاً آماده بوده و از هیچ قدرتی هراس ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که روحانیت برای حفظ دین و انقلاب با کسی معامله نخواهد کرد، تصریح کرد: در طول تاریخ روحانیت تنها قشری بوده که این گونه برای حراست و پشتیبانی از دین دغدغه مند عمل کرده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت همواره بی وقفه مورد آماج حملات مسموم دشمنان دین و انقلاب بوده است، گفت: امروز نیز این توطئه ها و دشمنی ها با جدیت بیشتری وجود دارد و روحانیت باید مراقب توطئه های خطرناک دشمنان باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از برنامه های دشمنان ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند با طرح برخی مسائل دروغین جایگاه روحانیت را در میان مردم متزلزل کنند.

آیت الله طبرسی روحانیت را امین مردم معرفی کرد و با بیان این که با گذشت حدود 40 سال از عمر انقلاب اما مردم همچنان برای رفع مشکلات و گرفتاری های خود به دفاتر علما و روحانیان مراجعه می کنند، گفت: این مسأله نشان می دهد که مردم همچنان پیوند عمیقی با روحانیت داشته و دارند.

وی با بیان این که روحانیت محراب نماز جمعه، عرصه علم و سیاست و تبلیغ دین را با خون مطهر خود رنگین کرده است، گفت: روحانیت هیچ گاه با مسائل و مشکلات مردم و کشور بیگنانه نبوده و همواره نسبت به رفع مشکلات مردم و جامعه دغدغه بسیاری داشته است.

امام جمعه ساری از روحانیت به عنوان پشتوانه معنوی انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که امروز روحانیت رسالت سنگینی در حفظ و بقای انقلاب اسلامی دارد، افزود: تلاش امروز روحانیت انقلابی باید تقویت آرمان ها و ارزش های انقلاب در منابر و خطابه ها باشد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات