۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۳۵۶۶۹
با شرکت در دوره آشنایی با وظایف روحانیت؛

طلاب همدانی آماده تلبس به لباس مقدس روحانیت می شوند

کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: برنامه های دوره آشنایی با وظایف روحانیت شامل کارگاه هایی همچون روش پاسخ گویی به احکام، زی طلبگی، طلبه و سیاست، مدیریت مسجد و دیگر عناوین است.
حجت الاسلام سجاد جمشیدی

حجت الاسلام سجاد جمشیدی کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان از آماده شدن طلاب همدانی برای ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت خبر داد و گفت: در ماه گذشته بالغ بر 50 نفر از طلاب مدارس علمیه استان همدان در کارگاه آشنایی با وظایف روحانیت شرکت کرده اند.

وی تصریح کرد: طلابی که در پایه ششم هستند می توانند در دوره آشنایی با وظایف روحانیت که در سال دو مرتبه اجرا می شود شرکت کنند و بعد از احراز صلاحیت ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان اظهار داشت: برنامه های دوره آشنایی با وظایف روحانیت شامل کارگاه هایی همچون روش پاسخ گویی به احکام، زی طلبگی، طلبه و سیاست، مدیریت مسجد و دیگر عناوین است.

وی در ادامه افزود: طلاب متقاضی در دوره آشنایی با وظایف روحانیت در کنار کارگاه های تئوری در کارگاه های عملی عمامه پیچی و نحوه کفن و دفن و تجهیز میت شرکت می کنند.

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به فرایند ملبس شدن طلاب همدانی خاطرنشان کرد: طلابی که در دوره آشنایی با وظایف روحانیت شرکت می کنند به مصاحبه دعوت شده و اساتید مطرح حوزه علمیه همدان صلاحیت آن ها را بررسی می کنند.

وی در ادامه افزود: طلابی می توانند در مصاحبه تلبس قبول شوند که در بخش هایی همچون تجوید الصلاة، مسایل سیاسی و اجتماعی، آشنایی با فقه و اعتقادات امتیاز لازم را کسب کنند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: یکی از شرایط پذیرش طلاب سطح دوم در حوزه علمیه همدان ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت است از این رو طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت نشده اند متعهد می شوند که تا پایان سال تحصیلی طبق شرایط، ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

وی در پایان گفت: هر سال بالغ بر 100 نفر از طلاب حوزه علمیه در مراسم عید سعید غدیر و ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) به دست آیت الله موسوی اصفهانی و اساتید مطرح حوزه علمیه همدان ملبس می شوند./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات