۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۳۵۶۷۳
آیت‌الله محمدی ری شهری:

خلوت شدن مساجد نتیجه عدم غنی سازی اوقات فراغت جوانان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خلوت شدن مساجد نتیجه عدم برنامه‌ریزی جذاب برای اوقات فراغت جوانان است، گفت: مسؤولان وظیفه دارند برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان برنامه‌های جذاب دینی و فرهنگی طراحی کنند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه این آستان مقدس برگزار شد، با اشاره به موضوع بحث که در زمینه بهترین برنامه ریزی برای پرکردن ایام فراغت بود، گفت:  4 مقدمه تا کنون ذکر کردیم و امروز نتیجه گیری بحث را بیان می‌کنیم.

وی با بیان نخستین مقدمه مبنی براینکه تمایل به شادی در اوقات فراغت یک مساله طبیعی برای انسان به شمار می‌رود، اضافه کرد: یکی از تمایلات انسان برای شاد شدن انس گرفتن با افرادی است که مورد علاقه او هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دیگر مقدمه اشاره به این نکته دارد که چون خداوند متعال جمال و کمال مطلق است اگر کسی با او آشنا شود خداوند بهترین همنشین فرد می‌شود و نکته چهارم آن است که اهل معرفت بهترین لذتها را در انس با خداوند جستجو می‌کنند و می‌یابند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید براینکه انسان باید با توجه به این چهار نکته برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی داشته باشد، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و جذب آنان به مساجد اقدامی انجام دهیم ابتدا باید برنامه ریزی جذاب داشته باشیم.

وی افزود: مساجد و مراکز فرهنگی با برگزاری برنامه‌های جاذبه‌دار می‌توانند جوانان را به سوی خود جذب کرده و اوقات فراغت آنان را پر کنند. امروز برخی جوانان اوقات فراغت خود را با سرگرم شدن با برنامه‌های گوشی همراه سپری می کنند و این امر بسیار خطرناک است؛ برهمین اساس مسؤولان وظیفه دارند برای اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان برنامه‌هایی را تهیه کنند که آموزنده باشد تا جوانان در عین لذت بردن از ارتباط فرهنگی با مساجد و دیگر مراکز، با اسلام نیز بیشتر آشنا شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری ادامه داد: اگر بخواهیم مردم را هدایت کنیم باید از همان راهی که دشمنان برای ضلالت و گمراهی مردم استفاده می‌کنند بهره ببریم و با برنامه‌های مفید و موثر مردم را از نابودی نجات دهیم؛ اما باید بپذیریم که متاسفانه امروز مساجد از حضور جوانان در حال خالی شدن است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات