۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۵۳۵۶۷۷
نمایشگاه مطبوعات؛

اهل بیت بهترین منشأ هدایت جامعه هستند

شاعر آیینی کشور با بیان این که شعرای آیینی باید به ذات اقدس الهی وصل شوند تا بتوانند در کار خود موفق باشند، گفت: بهترین منشأ هدایت جامعه، اهل بیت(ع) هستند.
شعر آیینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احدرضا حمیدی کرمانی شاعر آیینی کشور با حضور در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، از غرفه خبرگزاری رسا دیدار کرد و به گفت و گو با خبرنگار این رسانه حوزوی پرداخت.

وی با بیان این که شعر، نوشتار و سخن باید با عالم واقع مطابقت داشته باشد، اظهار داشت: عالم واقع نفوذ پذیری خاصی دارد و کسی که سخنانش با واقعیت تطابق داشته باشد، نفوذ پذیر خواهد بود.

این شاعر آیینی با ابراز تأسف از این که برخی شعرا در این زمینه موفق نبوده و واقعیت ها را در نظر نداشته اند، گفت: در واقع در سخنان ما باید خردورزی مشاهده شود.

وی ادامه داد: شعر آیینی در مجموع مورد تأیید تمام اقشار جامعه است مگر این که کسی بخواهد خودش را صاحب موضوع یا سبکی عنوان کند؛ البته جای کار زیادی در زمینه شعر آیینی وجود دارد.

حمیدی کرمانی تصریح کرد: ما باید نسبت به جامعه یک کار کارشناسی داشته باشیم و خود را با آن تطبیق دهیم؛ در اشعار باید از اصطلاحات فقهی و دینی استفاده کرد.

وی با تأکید بر این که شعرای آیینی باید به ذات اقدس الهی وصل شوند تا بتوانند در کار خود موفق باشند، خاطرنشان کرد: شاعر آیینی باید تعهد خاصی نسبت به این هدیه و ذوق الهی داشته باشد.

این شاعر پایینی در پایان سخنان خود با بیان این که نباید قلم را مرزبندی کرد، گفت: ما باید دنبال منشأهایی برویم که جامعه را به درستی هدایت کند و چه کسی بهتر از اهل بیت(ع) خواهد بود./840/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات