۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۶۸۰
مدیر حوزه علمیه هرسین:

مسؤولان راهپیمایی اربعین حسینی را برای زائران تسهیل کنند

مدیر حوزه علمیه هرسین گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان تنها به شعار اکتفا کرده و در عمل مسیر را بر روی زوار اربعین سخت می کنند؛ به گونه ای که در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی برخی اوقات هزینه های بی موردی را از زوار دریافت می کنند.
مدیر حوزه علمیه هرسین

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید عبدالله قدمی مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین در مراسمی که شامگاه گذشته با حضور مسؤولان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد با تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی ابراز داشت: حرکت فرهنگی بالاتر از اجتماع عظیم اربعین حسینی و حضور پرشور در این مراسم وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین گوهری کیمیا است تصریح کرد: پیاده روی اربعین همچون معجزه ای، اسلام و مکتب سیدالشهدا (ع) را به تمام جهان صادر می کند.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی سبب تحول اخلاقی و اعتقادی خواهد شد مطرح کرد: بسیاری از افراد مسیر واقعی و حقیقی خویش را که  همان اسلام ناب محمدی بوده است، در این مسیر به دست می آورند و از حیث اخلاقی و اعتقادی دچار تحولی عظیم خواهند شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه یادآور شد: متأسفانه برخی به جای گره گشایی از مشکلات و برگزاری این حماسه پرشور و دینی و با توجه به اینکه قاطبه زوار، عاشقانی از طبقه متوسط و فقیر جامعه هستند اقدام به سنگ اندازی و ایجاد خلل نسبت به تسهیل در امر خروج از کشور می کنند.

حجت الاسلام قدمی اظهار داشت: متأسفانه برخی مسؤولان نسبت به هموار کردن راه تایلند و یا در راه تسهیل سفر به ارمنستان، گرجستان و ترکیه اعم از برداشتن ویزا نهایت اهتمام خود را به خرج می دهند؛ اما کوچکترین قدمی در راستای حذف ویزا در خصوص پیاده روی اربعین برنمی دارند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین تأکید کرد: اگر مسیر پیاده روی اربعین هموار و شرایط فراهم باشد به معنای واقعی کلمه ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جوانان در این گردهمایی شیعی ایجاد شده و هدف قانونگذار از تعیین بودجه برای رشد فرهنگی و معنوی به خوبی منظور می شود.

امام جمعه موقت هرسین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ابراز داشت: متأسفانه برخی از مسؤولان تنها به شعار اکتفا کرده و در عمل، مسیر را برای زوار سخت کرده و با توجه به اینکه خدمات برخی از سازمانها همچون هلال احمر و صلیب سرخ رایگان است اما در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی هزینه هایی از زوار دریافت می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر مشکلات زوار عنوان داشت: هزینه اجباری بیمه، افزایش صددرصدی بلیط هواپیما، اتوبوس و موارد متعدد دیگر از جمله مشکلات و موانع موجود بر سر راه زوار اربعین حسینی است.

وی در پایان گفت: امید است که مردم و مسؤولان با روحیه ای جهادی نسبت به کار فرهنگی و اشاعه مکتب انبیای الهی و ترویج اسلام ناب محمدی تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند./8571/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات