۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۳۵۶۹۲
با حضور آیت الله غروی؛

مجلس بزرگداشت نخستین شهید محراب برگزار‌ می‌شود

مجلس بزرگداشت آیت الله قاضی طباطبایی با حضور عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ در جوار مرقد مطهر آن شهید بزرگوار در تبریز برگزار خواهد شد.
شهید قاضی

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: به مناسبت دهم آبان ماه سالروز شهادت اولین شهید محراب حضرت آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی مراسم بزرگداشتی در تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که سي و هشتمین سالگرد شهادت مجاهد نستوه قاضی طباطبایی در تبریز با سخنرانی آیت الله غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مراسم از سوی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، نماينده ولي فقيه و دکتر خدابخش،  استاندار آذربایجان شرقی برگزار می شود.
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که مجلس بزرگداشت آیت الله قاضی چهارشنبه هفته جاری از ساعت 10 تا 12 در مسجد مقبره تبريز و در جوار مرقد مطهر آن شهید بزرگوار برپا خواهد بود، گفت: آیت الله سيدمحمدعلي قاضي طباطبايي، اولين شهيد محراب انقلاب اسلامی، مجاهد نستوه و اسوه جهاد و شهادت برای عموم ملت ایران است.
حجت الاسلام تقی زاده با تأکید بر این‌که آن شهید مجاهد با روحيه خستگي ناپذير در راه احياي اسلام ناب محمدي(ص) و مبارزه بي امان با استكبار جهاني و رژيم وابسته ستمشاهي نهضت اسلامی در آذربایجان را رهبری کرد، تصریح کرد: آن شهید والامقام به خمینی آذربایجان شهرت داشته است.
وی ادامه داد: شهید قاضی طباطبایی در راه بازگشت از محراب نماز و در روز عید قربان، به دست پلید منافقین کوردل به فیض عظمای شهادت نائل گشت، که به همين مناسبت جهت قدرداني از زحمات و مبارزات صادقانه اين عالم رباني و مجاهد راه اسلام و همچنین تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام خمینی(ره)، منويات رهبري انقلاب و شهدای گرانقدر مراسم روز چهارشنبه برگزار می شود.
حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که قدرشناسی از علمای مجاهد و نستوه، تکریم شعائر اسلامی است، گفت: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی مطرح بوده و با اقتدار در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کند، مرهون مجاهدت علما و مجاهدان شهید دین‌مدار بوده است./935/ت
۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات