۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۳۵۶۹۷
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

آموزش و پرورش باید افرادی مانند شهید فهمیده تربیت کند

حجت الاسلام تقی پور با تاکید بر تربیت نیروهایی ولایی با معیارهای انقلابی، گفت: با معرفی الگوهایی مانند شهید فهمیده در آموزش و پرورش، افرادی مانند شهید فهمیده برای آینده نظام اسلامی تربیت شوند.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل شب گذشته در جمع نوجوانان بسیجی در شهر گتاب با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده، گفت: انقلاب اسلامی در طول عمر خود شاهد ظهور و حضور نوجوانانی بوده است که هر یک منشا تاثیر و تحول زیادی شدند و شهید فهمیده از جمله این افتخار آفرینان است.

وی افزود: قهرمانانی مانند شهید فهمیده با بینش و ایمان در مسیر دفاع از آرمان ها و میهن عزیز اسلامی گام در میدان مبارزه گذاشتند و جان شیرین خود را فدا کردند.

امام جمعه گتاب ضمن بیان این مطلب که باید جامعه ما شناخت بیشتری از الگوهایی مانند شهید فهمیده پیدا کند، تصریح کرد: شجاعت، ایثار و فداکاری شهید فهمیده آنقدر در نگاه امام راحل دارای ارزش والایی بود که از این نوجوان 13 ساله به عنوان رهبر خود یاد کرد.

وی ادامه داد: باید در آموزش و پرورش نظام اسلامی افرادی مانند فهمیده ها تربیت شوند و در این مسیر بسیج دانش آموزی نقشی بسزا دارد.

حجت الاسلام تقی پور بر لزوم گسترش فرهنگ بسیجی در مدارس و در میان نوجوانان تاکید کرد و گفت: بسیج نیرویی مردمی با انگیزه های الهی و انقلابی برخاسته از متن جامعه است که هم در دوران جنگ نظامی و هم در دوران جنگ های غیرنظامی نیرویی مقاوم و مستحکم در برابر دشمن محسوب می شود.

وی تصریح کرد: سازمان بسيج دانش ‏آموزى به‏ عنوان گسترده ‏ترين و فراگيرترين تشكل دانش ‏آموزان در سطح کشور، باید تلاشی همه جانبه را در راه تداوم دفاع از انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن در زمينه‏ هاى مختلف علمى و فرهنگی سرلوحه فعاليت‏هاى خويش قرار دهد.

امام جمعه گتاب بر لزوم تولید محصولات فرهنگی و هنری برجسته و قوی در زمینه معرفی شهدایی مانند شهید فهمیده تاکید کرد و اظهار داشت: نوجوانان امروز پشتوانه مهم برای آینده نظام اسلامی هستند و باید نسلی پیشرو و ارزشی بر اساس الگوی تربیتی مدنظر مقام معظم رهبری و نظام اسلامی تربیت شود.

وی با اشاره به طراحی پیچیده دشمنان در حوزه ناتوی فرهنگی علیه جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، افزود: دشمنان با طراحی بلند مدت خود به ویژه در حوزه فرهنگی، عقبه نظام و کشور را  هدف گرفته است و نباید از این توطئه غافل شد.

حجت الاسلام تقی پور بر شناخت درست از روحیه و نیازهای نسل جدید جامعه تاکید کرد و گفت: الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت بر اساس معیارها و شاخص های انقلابی تنها با تربیت نیروهای انقلابی در میان نوجوانان امروز جامعه محقق می شود و باید ساز و کارهای متناسب با آن طراحی شود./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات