۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۳۵۷۳۰
نمایشگاه مطبوعات؛

امیرآبادی فراهانی: مسأله موشکی و دفاعی خط قرمز مجلس است

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: با وضع قانون کاتسا، برجام صرفا روی کاغذ باقی خواهد ماند و دیگر روح و جسم برجام معنایی نخواهد داشت؛ مجلس در مقابل برجام های دیگر ایستادگی می کند.
 مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در چهارمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی فراهانی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا به گفت و گو با خبرنگار این رسانه حوزوی پرداخت و درباره برجام و بدعهدی های آمریکا و رویکرد مجلس شورای اسلامی در این زمینه به بیان نکاتی پرداخت.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی براساس سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برخواهد داشت، اظهار کرد: سیاست های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب مشخص می شود و همچنین مسؤولان عالی کشور نیز در این زمینه جلساتی را با رهبر انقلاب دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نظارت بر برجام که رییس مجلس هم عضو آن است، جلساتی را با مسؤولان و رهبر معظم انقلاب دارند که هماهنگی امور در این زمینه از سوی رییس مجلس انجام می شود.

وی با ابراز نگرانی از قانون «کاتسا»، تصریح کرد: قانون کاتسا از دوشنبه اجرایی شده که بنده در تحلیلی درباره کاتسا نوشته ام که این قانون در بیش از 14 مورد سبب می شود که اگر برجام مزیت هایی نسبی داشته است، همان ها را هم از بین ببرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون کاتسا وضعیت اقتصادی کشور را سخت تر خواهد کرد، گفت: با قوانین جدیدی که کنگره آمریکا و سنا وضع می کنند، برجام صرفا در کاغذ باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: مجلس باید براساس منافع ملت ایران عمل کند و بررسی شود که آیا ماندن در برجام به نفع ملت خواهد بود یا به ضرر ملت است؛ به این نکته هم باید توجه داشت که برجام یک قانون چند جانبه بین المللی است اما این را هم نباید فراموش کنیم که صاحب اصلی 1+5 آمریکا است و طرف اصلی مذاکرات هم ایالات متحده بود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه بیشتر امور اروپا به آمریکا مربوط می شود، ابراز کرد: اروپا دو نگاه سیاسی و اقتصادی به برجام داشته است و اگر نگاه اقتصادی اروپا به برجام پررنگ تر شود، ممکن است در برخی مقاطع بتوانند سرعت ترامپ را کم کنند.

وی با تأکید بر این که اگر نگاه اروپا به برجام صرفا نگاه سیاسی باشد، قطعا در مقابل آمریکا کوتاه خواهند آمد، یادآور شد: در زمان مذاکرات برجام سخنی از روح و جسم وجود نداشت و به شکل یک شکل واحد بود؛ ما به همه تعهدات خود به شکل یکطرفه عمل کردیم اما طرف های مقابل، نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده، بلکه مواردی را هم اضافه کرده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام واقعیتی است که تعهداتی دو طرفه داشته که ما به آن ها عمل کرده ایم اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده و اصلا روح و جسم برجام معنا ندارد.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: مجلس در مقابل برجام های دیگر ایستادگی می کند و مسأله موشکی و دفاعی، خط قرمز ماست و در این زمینه به هیچ عنوان کوتاهی نخواهیم کرد./840/۲۰۱/ح

ارسال نظرات