۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۳۵۸۴۸
نمایشگاه مطبوعات؛

شیخ الاسلام: دشمن می خواهد تمام جنبه های مثبت برجام را از بین ببرد

مشاور وزیر خارجه گفت: دشمن می خواهد تمام جنبه های مثبت برجام را از بین ببرد، این سیاست ترامپ به شمار می رود اما چند کشور دیگر همراه او بوده اند.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امورخارجه و از فعالان سیاسی امروز با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به عبرت های برجام، گفت: بزرگترین درسی که از برجام می توان گرفت  همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند.

وی افزود: وقتی با دشمنان مذاکره می کنیم نباید دشمنی آن را فراموش کرد، اگر یک لحظه فراموش کنیم که طرف مقابل مذاکره دشمن است همین سبب باخت می شود، برجام محصول یک مذاکره و تعامل است چون مذاکره بوده هر آنچه را که ما و طرف مقابل می خواستیم نبوده است.

شیخ الاسلام با بیان این که ایران و طرف مقابل ناچار بودند که از مسائلی در برجام گذشت کنند، اظهار داشت: دشمنان می خواهند آنچه را که کوتاه آمدیم حفظ کنند آنچه را که خودشان کوتاه آمدند بر هم بریزند مثل این که برجام دارای پایان است و این که 6 قطعنامه شورای امنیت را لغو کرده است.

وی ادامه داد: دشمن می خواهد تمام جنبه های مثبت برجام را از بین ببرد، این سیاست ترامپ به شمار می رود اما چند کشور دیگر همراه او بوده اند و دارای قطعنامه شورای امنیت است، سخن اخیر آقای روحانی مبنی بر این که کسی نباید با آمریکا مذاکره کند پاسخ به این است که دشمنان می گویند، درباره مسائل دیگر هم مذاکره شود.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان این که در برجام همه آنچه می خواستیم به دست نیاوردیم و مقداری از حقوق خود را متأسفانه از دست دادیم، ابراز داشت: چون می خواستیم قطعنامه های ظالمانه علیه ایران لغو شود تن به داد و ستد دادیم.

وی عنوان کرد: بعید است که آمریکا برجام را برهم بزند چرا که پرستیژ بین المللی خود را از دست می دهد و می فهماند که اصلا قابل اعتماد نیستند و زنجیره اصلی برای باج خواهی را از دست خواهند داد./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات